هدایت سرمایه‌گذاران سنتی به حوزه‌های دانش بنیان ضروری است

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، سعید سرکار روز یکشنبه در رویداد “ارائه به سرمایه‌گذاران؛ استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری” با تاکید بر حمایت از محققان ایرانی مقیم خارج کشور، افزود: در این زمینه بیشتر به دنبال معرفی الگوهای مطرح در این حوزه هستیم؛ چرا که علاوه بر گردش مغزها، به دنبال گردش متخصصان دارای دانش فنی هستیم.

وی بیان کرد: در این زمینه به دنبال این هستیم که متخصصان تنها هیات علمی نشوند؛ چرا که ظرفیت‌ها در این زمینه پر شده و توانایی جذب بیشتر ندارد. این افراد به جای آنکه روی صندلی بنشینند و حقوق بگیرند،  با توسعه یک فناوری، از آن ارزش افزوده و ثروت آفرینی می کنند.

سرکار با بیان اینکه فرهنگ توسعه دانش بنیان در کشور نهادینه شده است، ادامه داد: اگر بتوانیم در این زمینه الگوهای موفقی ارائه دهیم، ارزش افزوده زیادی در پی خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر ضرورت هدایت سرمایه گذاران سنتی به حوزه های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و ترویج داریم؛ چرا که سرمایه گذاران سنتی بعد از سرمایه گذاری همواره به دنبال چرخش مالی و ارزش افزوده بالا در مدت زمان کم هستند، ولی اگر بتوانیم الگوهای موفقی را در این زمینه معرفی کنیم که دارای ارزش افزوده بالاتری است، طیف سرمایه های سرمایه گذاران سنتی نیز جذب بازار دانش بنیان‌ها خواهد شد.

سرکار گفت: این رویداد برای نخستین بار برگزار شده است. اولین جلسه این رویداد امروز برگزار شد و جلسات دیگر نیز در آینده نزدیک ادامه می یابد.

وی در خصوص تجربه این ستاد در اعزام شرکت‌های دانش بنیان به روسیه و چین به منظور توسعه بازار آنها اظهار داشت: در جلسه‌ای که میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و سرمایه گذاران کشورهای چین و روسیه برگزار شد، نمایندگان این شرکت‌ها بیشتر به بیان توانمندی‌های‌ خود پرداختند تا معرفی محصولات خود به طرف خارجی و این امر نشان می‌دهد باید این شرکت‌ها را از قبل آماده می‌کردیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو یادآور شد: در رویداد امروز، شرکت‌ها با آمادگی خوبی حاضر شدند. امید است این جلسه به امروز ختم نشود و سرمایه گذاران با صاحبان فناوری در تماس باشند. امید است در هفته‌های آینده شاهد باشیم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از شرکت‌های حاضر در این رویداد موفق شده‌اند سرمایه‌های لازم را  کسب کنند.

سرکار گفت:‌ موفقیت در این عرضه و جذب سرمایه موجب خواهد شد سرمایه‌های بیشتری جذب بازار دانش بنیان‌ها شود.

در نخستین رویداد از این برنامه، هفت استارتاپ حوزه فناوری های نانو به سرمایه گذاران به صورت حضوری و مجازی معرفی شدند. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی