همکاری‌های علمی ایران و قطر توسعه می‌یابد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، حسین سالار آملی افزود: در این یادداشت تفاهم که میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش عالی قطر منعقد شد، رعایت برابری و احترام به منافع و قوانین مشترک دو کشور از اصول زیربنایی اعلام شده و بر تطابق همکاری‌های صورت گرفته با رعایت قوانین مالکیت فکری، قوانین دو کشور و قوانین بین المللی تاکید شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند همکاری، دو کشور از ایجاد قواعد پذیرش مدارک دانشگاهی و تبادل گواهی‌نامه‌های صادر از مؤسسات علمی حمایت می‌کنند.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم تاکید کرد: در این یادداشت تفاهم، حمایت از تبادل و اشتراک‌گذاری منابع علمی و مدارک در خصوص تمدن، فرهنگ و هنر دو کشور برای انعکاس در متون درسی و دانشگاهی یکی از زمینه‌های همکاری علمی فرهنگی ایران و قطر بیان شده است.

سالار آملی اعلام کرد: بر اساس این یادداشت تفاهم، کیفیت و اعتبارسنجی در آموزش عالی، برنامه‌های آموزشی پیشرفته، مدیریت تحقیقات علمی در جامعه دانشگاهی و آموزش و نظارت بر تحقیقات دانشجویان، اولویت دولت‌های ایران و قطر همکاری‌های علمی مشترک است.

وی اظهار داشت: حضور اعضای هیات علمی و محققان دو کشور در مراکز دانشگاهی یکدیگر، تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی، برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک، پذیرش دانشجویان مقاطع تحصیلی در دانشگاهای دو طرف، استفاده از ظرفیت علمی اعضای هیات علمی دو طرف در دوره های تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی بین مراکز دانشگاهی دو کشور از محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این یادداشت تفاهم، ایران از گسترش زبان عربی در نظام آموزشی خود و کشور قطر از گسترش زبان فارسی در نظام آموزش خود حمایت می‌کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی