روند نزولی ابتلا به سویه امیکرون از هفته اول اسفند ماه شروع شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ دکتر علیرضا زالی در جلسه پایان سال شورای فرماندهی ستاد مقابله با کرونای تهران پوشش گسترده واکسیناسیون در استان تهران را نتیجه و ماحصل همکاری های بین سازمانی و مشارکت بین‌بخشی دانست و افزود: آمارهای مربوط به کرونا در تهران برای سومین هفته متوالی رو به کاهش است.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در استان تهران نسبت به اسفند ماه سال گذشته به علت پوشش گسترده واکسیناسیون بسیار مطلوب‌تر است، اظهار داشت:  در حال حاضر ۹۳.۵ درصد جمعیت تهران دز اول واکسن، ۸۳ درصد دز اول و دوم و ۴۰ درصد دز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در تهران از نظر واکسیناسیون وضعیت مطلوبی دارند. ۸۰.۵ درصد دانش آموزان دز اول و دوم و بیش از ۹۰ درصد آنان دز اول را دریافت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در استان تهران مانند سایر استان‌ها شرایط مناسبی برای عبور از پیک ششم فراهم شده است، گفت: در حال حاضر در استان تهران به جز یک شهر، باقی شهرها از وضعیت قرمز خاج شده و نارنجی اند و شهر ملارد نیز به سمت زرد می‌رود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران شرایط مطلوب استان تهران را از نظر مقابله با پیک ششم و پوشش گسترده واکسیناسیون در این استان ماحصل همکاری‌های بین سازمانی و مشارکت بین‌بخشی دانست و تصریح کرد: اثربخشی اجرای طرح شهید سلیمانی، نیز مبتنی بر مشارکت و همکاری‌های بین بخشی است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی درباره تجربه ۶ پیک سهمگین کرونا در استان تهران، حجم بالای خدمات بهداشتی و درمانی در استان تهران را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه تهران بزرگترین مبدا سفرهای نوروزی است. احتمالا در طول ایام نوروز با کاهش جمعیت استان و بار مراکز درمانی و بهداشتی مواجه می‌شویم، اما در هفته های سوم و چهارم فروردین ماه که مسافران نوروزی از سفر باز می‌گردند ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.

زالی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش مشکلات و چالش‌های ناشی از کرونا در سال آینده یادآور شد: آمادگی کامل در ایام نوروز و هفته‌های بعد از تعطیلات بسیار ضروری و مستلزم اجرای بسته ها و برنامه ‌های مدیریتی برای مقابله با بیماری‌ است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی