همکاری مستمر وزارت علوم با انجمن‌ها به گسترش زبان و ادبیات فارسی می انجامد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حسین سالارآملی در ارتباط مجازی با استادان حاضر در افتتاحیه شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، بر تقویت ارتباط این مرکز با انجمن های تخصصی زبان فارسی تأکید کرد و افزود: انجمن‌های علمی از جمله نهادهایی است که هم توانایی بالقوه تولید علم و دانش و هم توانایی افزایش کاربری و نفوذ علمی در جامعه را دارند.

وی اظهار داشت: معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی به عنوان رکن ستادی باید نقش نظارتی و حمایتی ایفا کند و دانشگاه‌ها نقش بازوی اجرایی داشته باشند.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: بخش مهمی از پیشرفت کشور در ارتباط تنگاتنگ با توسعه علمی و اجتماعی است و در این میان نهادهای علمی کانون توسعه‌یافتگی هستند.

وی تصریح کرد: انجمن‌های علمی به خاطر وجود انگیزه، دوری از قدرت اداری و دوری از فراز و نشیب‌های سیاسی گذرا، مهمترین جهت‌دهنده و متوازن‌کننده فعالیت‌های علمی هستند و نهادی شدن علم از جمله بها و میدان دادن به انجمن‌های علمی در پیدایش هنجارها، ایجاد منزلت واقعی و اثرگذاری در جامعه حائز اهمیت است.

سالار آملی ضمن ارائه خلاصه‌ای از آمارهای فعالیت معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، بر حمایت از اعطای بورسیه برای تربیت استادان بومی و همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی تاکید کرد و از دست اندرکاران خواست که برای برگزاری بهتر آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) تلاش کنند.

به گزارش  وزارت علوم، شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از روز شنبه ۱۴ اسفند تا پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ و با ۲۲ عنوان نشست با حضور استادان و محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

آموزش
وزارت کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی