عاملی: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی چابک سازی می‌شود

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سعیدرضا عاملی در حاشیه هشتصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صورت فوق العاده برگزار شد، افزود: در دوره قبل این شورا تعداد اعضای حقیقی کاهش پیدا کردند و مجموعه ۴۳ نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک مجموعه ۲۸ نفره تبدیل‌ شد که هم تعداد اعضای حقیقی و هم اعضای حقوقی کاهش یافتند.

وی ادامه داد: البته کوچک‌سازی صرف به معنای چابک سازی نیست، باید کارآمدی‌های لازم به معنای تخصصی شدن و توجه و تمرکز بر موضوعات اصلی صورت گیرد، لذا چابک سازی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز موردنظر است که آن زیرساخت‌های لازم را برای دستورات و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم می‌کند که ایده‌هایی که برای چابک سازی وجود دارد در جلسه آینده ارایه می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح جزییات هشتصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری این جلسه با ترکیب جدید حقوقی خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه بیانات و نظرات رهبر معظم انقلاب در مورد سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان و ابلاغ شد.

عاملی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب و بر مبنای محورهای مورد توجه ایشان تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر از اعضای قبلی حقوقی در ترکیب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور ندارند، اضافه کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که در فعالیت‌های این شورا مشارکت نخواهند داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اعضایی که در ترکیب جدید حضور ندارند درصورتی‌که دستور مرتبط با آنها باشد به جلسه دعوت می‌شوند و حق رأی نیز خواهند داشت، لذا شکل اعضای دائم و اعضای غیردائم که بر اساس اقتضاء دستور جلسه دعوت می شوند در شورا شکل می‌گیرد.

عاملی افزود: مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همین اساس چهار کارگروه تشکیل دهد که البته تشکیل چهار کارگروه تخصصی به معنای یک کار طولانی‌ مدت نیست و در جلسه پایان سال که ۲۴ اسفندماه برگزار خواهد شد، جمع‌بندی نهایی صورت می‌گیرد تا بتوانیم در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی سند بازنگری شده را نهایی و تصویب کنیم.

وی در ادامه به ترکیب جدید این شورا اشاره کرد و و اظهار داشت: ترکیب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این رویکرد که شورا چابک‌تر شود و تصمیم‌گیری در صحن شورا بتواند با تمرکز و دقت بیشتری صورت بگیرد، مشخص شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در ترکیب جدید رؤسای سه قوه حضور دارند؛ وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش عضو هستند و همچنین دو رییس سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین معاونت امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری و رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان به‌علاوه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای حقوقی را تشکیل می‌دهند.

عاملی همچنین از توجه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نهاد تأثیرگذار خانواده سخن گفت و افزود: محور کانونی توجه دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سند تحول شورا و بر اساس نظرات حکیمانه رهبر معظم انقلاب؛ توجه به جامعه، مردم و فرهنگ است و همچنین نهاد خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی محل توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی یادآور شد: سلامت زنان و خانواده، تضمین کننده سلامت جامعه است و حمایت درست از خانواده به‌عنوان شاکله اصلی اجتماعی و توانمندسازی آنان بنیان اساسی است که نشاط و سلامت اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های الهی و دینی را تأمین می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جامعه و مردم اشاره‌ کرد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این رویکرد به‌صورت جدی وجود دارد که از ظرفیت‌های نخبگانی و ظرفیت‌های مردمی در سازوکارهایی که برای مصوبات آن فراهم می‌شود، بهره گرفته شود.

عاملی ادامه داد: امیدوار هستیم تا جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی آن اصلاحاتی که در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای تدابیر رهبر معظم انقلاب باید صورت بگیرد، نهایی شود و در جلسه هشتصد و پنجاه و هشتم بتوانیم جمع‌بندی را اتخاذ کنیم.
 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی