استفاده از ظرفیت‌های جایگزین برای قطعی ۴۰۰ گیگ اینترنت بین‌الملل

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، شب گذشته وزارت ارتباطات از قطع ۴۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل به دلیل وقوع جنگ در اوکراین خبر داد.

از دست رفتن این ظرفیت از ساعت ۱۸ روز گذشته (شنبه)، باعث به وجود آمدن اختلالی اندک در اینترنت شد. «مهدی سالم» مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد این ظرفیت در حال جایگزین شدن از طریق لینک‌های دیگر است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود درباره این اتفاق نوشت: همان طور که همکارانم اطلاع دادند، یکی از مسیرهای تامین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند، قطع شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش یافته است.

وی افزود: این قطعی اینترنت در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود. این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به دلیل زمان‌بر بودن تامین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تامین اینترنت بین‌الملل و تامین ظرفیت پشتیبان برای مواقع اینچنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی