انس با طبیعت بر آینده دانش آموزان تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، یوسف نوری در آیین روز درختکاری که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهارداشت: امروز با اکسیر شهدا آغشته شدیم تا با یاد ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و چهار هزار معلم شهید، ۴۰ هزار درخت توسط دانش‌آموزان تا پایان فروردین ماه سال آینده کاشته شود.

وی با بیان اینکه بحث ارتباط با طبیعت و مخلوقات در قرآن ترسیم شده است، افزود: بنابراین درخت عنصری است که با زندگی انسان عجین شده و همچنین در ادبیات درخت و آب مایه حیات هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین عناصر و ارتباطات چندگانه‌ای را مطرح کرده‌اند که در ارتباط با خدا و مخلوق دیده می‌شود، بنابراین باید به گونه ای تربیت صورت گیرد که ارتباط ما با مخلوق آسیب نبیند.

نوری یادآور شد: در دنیای کنونی که استفاده از ظرفیت‌های کاشت درخت در خانه یا در بیرون از آن گرفته شده است، آلودگی محیط زیست عوارضی برای ما ایجاد کرده است بنابراین باید راه‌هایی ایجاد کرد که به طریق بهتری نفس بکشیم.

وی افزود: امروزه در طرح‌های صنعتی بر همه واجب است که وجه زیست محیطی را مورد توجه قرار دهند، بنابراین برای رعایت الزامات باید از دوران کودکی شروع کنیم خواندن و حفظ کردن مفاهیم در آینده کارایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکیدکرد: ما باید در حوزه‌های آموزش و پرورش به دنبال این باشیم که دانش‌آموزان در تشکل‌ها ارتباط با طبیعت را بیاموزند و ما به عنوان تنظیم گر زمینه لازم را فراهم کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: کاشت درخت باید مبتنی بر مطالعات باشد و با محیط سازگار باشد، ضمن اینکه مکان یابی درخت نیز ضروری است، بنابراین تشکل های  دانش‌آموزی ظرفیت خوبی است که می‌توانند در این مسیر کمک کننده باشند.

به گزارش ایرنا، در ایران، ۱۵ اسفندماه روز درختکاری نام گذاری شده است. آیین روز درختکاری امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد. نوری در این مراسم یک نهال را غرس کرد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی