دانش‌آموزان تا پایان فروردین سال آینده ۴۰ هزار نهال می‌کارند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، یوسف نوری در آیین روز درختکاری در جمع خبرنگاران افزود: هرچند این مراسم به صورت نمادین است، اما باید انس با طبیعت و ارتباط با مخلوق برای دانش آموزان براساس ترسیم اهداف سند درسی فراهم شود تا در تمام ایام سال ارتباط با طبیعت را مد نظر داشته باشند و بتوانیم محیطی پاک، سرزنده و شاداب داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان باید در تمام سال حافظ طبیعت باشند، خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید نسبت به مسوولیت اجتماعی خود در قبال مخلوقات از جمله نباتات و گیاهان آگاه باشند.

وی تاکید کرد: حضور ما در این مراسم به واسطه استقرار تربیت ساحت زیستی و بدنی که در واقع یکی از ساحت های مهم در سند تحول بنیادین محسوب می شود، میسر شده است.

نوری یادآور شد: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار است به زودی همیاران محیط زیست را در مدارس ایجاد کند. درخت نشانه زندگی است و باید این انس را با دانش آموزان فراهم کنیم.

ارائه نسخه‌ای از اجرایی‌سازی سند تحول تا نیمه بهار

وی همچنین درپاسخ به سوالی در باره چگونگی اجرایی شدن سند تحول بنیادین عنوان کرد: اقداماتی در این خصوص انجام شده، اما از آنجا که به صورت یکپارچه به مدرسه نرسیده، نمود آن دیده نشده است.

نوری افزود: قرارگاه جهادی سند تحول ایجاد شده و احتمالا تا نیمه بهار نسخه ای از اجرایی سازی سند تحول در اختیار عموم قرار می گیرد.

آیین روز درختکاری امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.  نوری در این مراسم یک نهال را غرس کرد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی