انحراف ستون فقرات را از کودکی درمان کنید

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر حسن براتی با بیان این که ستون فقرات تمامی افراد در حالت عادی دارای قسمت‌هایی به سمت داخل و بیرون است، افزود: در مواردی ستون فقرات دچار چرخش و انحراف‌های غیرطبیعی می‌شود و در جهت غیرطبیعی قوس پیدا می‌کند که به این عارضه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات گفته می‌شود.

وی ادامه داد: انحراف ستون فقرات معمولا از بدو تولد آغاز می شود و اگر این موضوع بررسی و کنترل نشود به تدریج شدت آن بیشتر خواهد شد.

متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: در برخی موارد باوجود تشخیص انحراف های ستون فقرات بدو تولد، درمان ها چندان اثر بخش نیست. در این موارد درمان‌های اصلاحی با کمک جراحی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این عارضه انحراف ستون فقرات غالبا با روش های مداخلاتی درمان می شود، خاطرنشان کرد: اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات معمولا یک بیماری از بدو تولد و غیرقابل پیشگیری است، اما با کمک درمان های به موقع می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و نیاز به انجام اعمال جراحی را به حداقل رساند.

انحراف ستون فقرات عارضه ای قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که انحراف ستون فقرات قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر است، گفت: در موارد محدودی نیز عارضه اسکولیوز ضمن شکستگی استخوان یا آسیب رباط‌ها ممکن است ایجاد شود.

متخصص ارتوپدی دانشگاه هشدار داد: تاخیر در شناسایی و درمان عارضه اسکولیوز می تواند عوارض جدی و جبران ناپذیری برای کودکان داشته باشد.

وی از ارایه خدمات تخصصی ستوان فقرات در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد و تاکید کرد: اساتید، تجهیزات و خدمات فوق تخصصی که در مراکز دانشگاه انجام می شود در سطح کشور و منطقه منحصر به فرد و کم نظیر است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی