رئیس جمهور: امید ما به معجزه در وین نیست. دنبال رفع تحریم‌ها هستیم

به گزارس خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر به استان گلستان در جمع خبرنگاران درباره برنامه دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت کریدور شمال-جنوب برای توسعه شرق استان خزر و نقش این منطقه در سیاست گسترش روابط همسایگی دولت گفت: دولت تعامل با همه کشورهای دنیا را با اولویت کشورهای همسایه در دستور کار خود قرار داده است.

رئیسی افزود: امروز روابط با همسایگان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و تعاملات اقتصادی و تجاری ما با کشورهای همسایه می‌تواند در سطحی بسیار بالاتر باشد. در سفرهایی که در مدت سپری شده از آغاز فعالیت دولت به کشورهای همسایه داشتم بیش از پیش این مساله برای بنده محرز شد که ظرفیت‌های روابط همسایگی کشور آنچنان که باید در عمل محقق نشده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در سفر به ترکمنستان که اتفاقا با همین استان گلستان هم همسایه است، با مذاکرات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت‌های زیادی برای ارتقای سطح روابط وجود دارد و یکی از این ظرفیت‌ها همین قرارداد سوآپ گازی بود که باعث می‌شود دیگر در مناطق شمالی کشور قطعی گاز نداشته باشیم. 

رئیس جمهور: منتظر معجزه در وین نیستیم

بیشتر بخوانید : 

رئیسی با بیان اینکه برخی اقدامات دولت در گسترش روابط همسایگی و تقویت روابط با کشورهای منطقه را تفسیر به نگاه به شرق می‌کنند، تصریح کرد: حرف ما این است که در روابط خارجی باید توازن برقرار شود. در گذشته نگاه به غرب در عرصه سیاست خارجی سنگین شد و کشور معطل امید به دستان غربی‌ها شده بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشور را نمی‌توان محدود به روابط با کشورهایی خاص کرد. کشور باید پیش برود. به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای امید ما اول به خدا و بعد مردم ایران است. امید ما به معجزه در وین نیست. دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و خواهیم بود، اما مهم‌تر از آن دنبال خنثی کردن تحریم‌ها هستیم.

رئیسی گفت: قرارگاهی تشکیل شده که بسیار فعال عمل کرده و اعداد و ارقام به دست آمده در عرصه صادرات نفتی و غیرنفتی گواه موفقیت عملکرد این قرارگاه و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت است. در همین منطقه اینچه برون رئیس راه‌آهن گزارش داد که تجارت از این منطقه در چند ماه اخیر بسیار متفاوت از قبل بوده و امیدواریم بتوانیم گام‌های ماندگاری در این زمینه برداریم.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شغلی و حقوق خبرنگاران خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد در زمینه حقوق و مزایا یک قشر خاص را مورد توجه قرار دهد، به طور طبیعی مورد سوال شاغلان در دیگر عرصه‌ها قرار خواهد گرفت. امروز اکثریت شاغلان و حقوق‌بگیران درخواست دارند حقوق و مزایای آنان متناسب‌سازی شود و لذا دولت تصمیم گرفته ساز و کاری طراحی کند که عدالت را در حقوق و مزایای همه حقوق‌بگیران برقرار کند.

رئیسی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی مامور شده تا با یک بررسی دقیق و کارشناسی طرحی را برای سامان‌دادن و متناسب‌سازی حقوق اقشار و شاغلان مختلف تهیه کند که دیگر احساس تبعیض میان حقوق‌بگیران بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد.

۲۱۲۱۷

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی