ناهید کیانی:دلسرد شدم اما دست از خواسته‌هایم برنمی‌دارم

مریم روحی: ناهید کیانی ملی پوش تکواندو زنان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود اما در یکی از تراژیک ترین مبارزه ها مقابل کیمیا علیزاده شکست خورد.

او با وجود اینکه کسب سهمیه المپیک را بهترین اتفاق می داند اما ماجراهایی که در توکیو رخ داد جزو خاطرات تلخ این تکواندوکار است.

ناهید کیانی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اتفاقاتی که برای او در سال ۱۴۰۰ رخ داد و همچنین اهدافش در سال جدید صحبت کرد. گفت وگوی ملی پوش تکواندو زنان ایران را در ادامه می خوانید:

سال ۱۴۰۰ از نظر شخصی و ورزشی برای ناهید کیانی چطور سپری شد؟

این سال هم اتفاقات خوب داشت و هم بد. بهترین اتفاقی که در این سال برای من رخ داد راهیابی به المپیک بود که کسب سهمیه بازی ها یکی از بهترین اتفاقات زندگی ام بود. به خاطر کرونا بسیاری از مسابقات لغو شد و اتفاق ورزشی دیگری برایم نیفتاد. از نظر شخصی هم سال خوبی داشتم و توانستم از لحاظ شخصیتی رشد کنم.

از خاطرات خوب و بد سال ۱۴۰۰ بگویید.

بیشتر سال ۱۴۰۰ را در اردو بودم و به همین خاطر اکثر خاطراتم به این زمان باز می گردد؛ زمانی که با مربیان و هم تیمی هایم بود. اینکه مثل یک خانواده در کنار هم بودیم یک خاطره خوب است. برای خاطره بد هم می توانم به المپیک اشاره کنم. البته به دنیا آمدن فرزند برادرم یکی از بهترین خاطرات سال ۱۴۰۰ بود.

ناهید کیانی:دلسرد شدم اما دست از خواسته‌هایم برنمی‌دارم

تجربه اولین المپیک چطور بود؟ همه ورزشکاران معتقد هستند که این بازی ها قابل مقایسه با هیچ مسابقه ای نیست. شما این موضوع را تجربه کردید؟

این موضوع کاملا درست است و نمی توان این بازی های مهم را با هیچ مسابقه ای مقایسه کرد. فضایی که در المپیک حاکم است در هیچ مسابقه ای نیست. اگر منطقی نگاه کنیم ورزشکاران همان افرادی هستند که در مسابقات دیگر شرکت می کنند اما با توجه به جو المپیک این بازی ها برای همه سخت تر از بقیه رقابت ها است.

هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شد؛ شخصی که قهرمان المپیک است و به همه سختی ها و مشکلات ورزشکاران آشنا است. انتظارتان از او چیست؟

انتظار من از استاد ساعی این است که زنان را بیشتر از قبل حمایت کند و اجازه بدهد ما خودمان را بیشتر از قبل نشان بدهیم. اگر ما به رقابت های مختلف اعزام شویم و بتوانیم مسابقات زیادی شرکت کنیم هم تجربه مان بالا می رود و هم مدال های بیشتری کسب می کنیم.

 برنامه تان برای سال ۱۴۰۱ چیست؟

در پایان هرسال من برنامه سال آینده را می چینم و در سال جدید هم باید در مسابقات متعددی شرکت کنم. سال ۱۴۰۱ یکی از سال های پرمسابقه است که اول از همه تلاش می کنم در تمام تورنمنت ها شرکت کنم و مدال هم بگیرم. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. دو رویداد مهم قهرمانی جهان و بازی های آسیایی هم پیش در این سال پیش رو دارم که امیدوارم موفق شوم و بتوانم المپیک را جبران کنم.

ناهید کیانی:دلسرد شدم اما دست از خواسته‌هایم برنمی‌دارم

چه برنامه ای برای بازی های آسیایی دارید و چه نیازهایی برای کسب نتیجه مناسب در این بازی ها دارید؟

همان طور که گفتم بازی ها خیلی مهم است و فکر می کنم بازی های آسیایی برنامه منظم تری نسبت به بقیه مسابقات می خواهد چون اهمیت زیادی برای کشور ما دارد و تلاش می کنم دل مردم را شاد کنم.

ورزش زنان در سال های اخیر پیشرفت بیشتری داشته و امکانات بهتری هم در دسترس زنان قرار گرفته است.. شما در این مسیر چه سختی هایی متحمل شدید؟

وقتی یک ورزشکارر به سطح قهرمانی و حرفه ای می رسد قطعا سختی زیادی کشیده است. اینکه توجه به زنان بیشتر شده به خاطر تلاش و پشتکار خود آن ها بوده است. مدال هایی که در سال های اخیر زنان در رشته های مختلف کسب کردند باعث شده بیشتر دیده شویم و از ما حمایت کنند. می توانم بگویم این دستاورد خودمان بوده و سعی می کنیم بهتر باشیم تا حمایت بیشتری هم از ما شود.

ناهید کیانی:دلسرد شدم اما دست از خواسته‌هایم برنمی‌دارم

با توجه به مشکلات قطعا لحظاتی بوده که شما دچار ناامیدی و دلسردی شوید. در این زمان چه موضوع و انگیزه ای سبب شد که به فعالیت خودتان ادامه بدهید؟

برای هرورزشکاری پستی بلندی وجود دارد و من هم خیلی مواقع دلسرد شدم و احساس کردم باید همه چیز را رها کنم و به مسیرم ادامه ندهم. آن چیزی که من را سرپا نگه داشته یاداوری سختی های است که متحمل شدم و هم چنین زحماتی که خانواده ام برای من کشیده اند. همین باعث شده که فکر کنم به ورزش تعلق دارم و باید برای آن تلاش کنم و هیچ وقت دست از خواسته هایم برنمی دارم.

بیشتر بخوانید:

مدال‌هایی با چاشنی غیرت

قبل از آنکه به “مشکات الزهرا” انگ “وطن فروش” بزنند، کاری می کنیم؟

کل دنیا ریاستم را پذیرفتند، اما هنوز حکمم را نداده‌اند!

۲۵۳ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی