وقتی حسن یزدانی شوکه شد!/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ غلامرضا محمدی درباره بازگشت رضا یزدانی به میدان رقابت، عنوان کرد: در جریان نیستم اما او مربیگری می‌کند و تیمش قهرمان لیگ شد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درباره عصبانیت بی سابقه حسن یزدانی بعد از شکست در المپیک، گفت: آن روز یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات دوران مربیگری من بود که در ۱۷ ثانیه اتفاقی که نباید افتاد. ما سعی می‌کردیم او را آرام کنیم اما یزدانی شوکه شده بود. متاسفانه شرایط اصلا خوب نبود و هیچ کسی یزدانی را به این شکل ندیده بود. او بار روانی زیادی را تحمل می‌کرد در حالی که حریفش بسیار خوب بود.

محمدی افزود: یزدانی خوب کشتی گرفت اما بار تمام کاروان روی دوش او بود. از دهکده تا سالن با هم صحبت کردیم، یزدانی از نظر فنی قابل قیاس با تیلور نیست و او جزو استثناهاست. روز فینال شرایط بدنی خوبی داشت در حالی که روز اول اینطور نبود و بدنش پر نشده بود اما از روز دوم بهتر شد.

وی در پاسخ به این سوال که عکس از شما منتشر شد که لبخند به لب داشتید، جریان این لبخند چیست؟ خاطرنشان کرد: یک فرد بی انصافی کرده بود اما گاهی شاید یک لبخند تلخ هم باشد. نمی‌دانم زمان کشتی حسن بود یا نه اما واقعا از این موضوع کمرم خم شد. من با تمام وجود کنار تیم بودم. بعد از المپیک هم سکوت کردم چون نیاز بود جو آرام شود، شرایط خوبی نبود به خاطر همین من سکوت کردم. حرف‌هایی زده شد که خلاف واقع بود. از ۶ وزن المپیکی در ۳ وزن شانس مدال داشتیم. در ۹۷ کیلوگرم هم می‌توانستیم مدال بگیریم اما محمدیان روزش نبود.

وقتی حسن یزدانی شوکه شد!/عکس

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا یزدانی در جهانی تیلور را برد، آیا تاکتیک تغییر کرده بود، اظهارداشت: تاکتیک همان بود، شرایط المپیکی و جهانی را نمی‌توان باهم مقایسه کرد. یزدانی بار روانی را در المپیک زمین گذاشت و کار را در مسابقات جهانی تمام کرد. اختلاف فنی یزدانی با تیلور بسیار زیاد است و امیدوارم در آینده اگر باز هم روبه‌رو شدند، یزدانی ببرد. او از نظر اخلاقی جزو ماندگارترین ورزشکاران است و از کار کردن با او هر کسی باشد لذت می‌برد. او الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان است.

محمدی همچنین درباره اینکه بچه‌هایی که در نروژ مدال گرفتند در نوجوانی شاگرد شما بودند، عنوان کرد: سال ۲۰۱۷-۱۸ سرمربی نوجوانان بودم. ۴-۵ سال پیش نوید نسل طلایی را داده بودم که به المپیک هم رسید. عموزاد، یزدانی، زارع و … از نسل‌های خوب کشتی هستند و می‌توانند سالها مدال بگیرند.

وی همچنین در خصوص کری‌خوانی رقبای آمریکایی برای مبارزه با کشتی‌گیران کشورمان، گفت: در ورزش رسیدن به خودباوری مهم است. نوجوانان به دنبال رسیدن به تیم بزرگسالان و کسب مدال بودند. اتفاقات خوبی رقم خورده و امیدوارم این موفقیت ادامه داشته باشد.

وی درباره چرخه انتخابی کشتی آزاد، عنوان کرد: مسیر خوبی را کادر فنی و فدراسیون در نظر گرفته است. در این چرخه همه ورزشکاران درگیر می‌شوند و کسی بیرون نمی‌ماند. در نهایت هم کادر فنی بهترین را انتخاب می‌کند هم اینکه کشتی‌گیر خودش را روی تشک محک می‌زند.

محمدی که با برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ صحبت می‌کرد، درباره ارتباطاتی که با بازیکنان فوتبال دارد، گفت: ارتباط نزدیکی با بچه‌های فوتبال دارم و خیلی هم فوتبال و فوتسال بازی می‌کردم. با دایی، قلعه‌نویی، استیلی و کمالوند ارتباط دارم. همه با معرفت هستند. فوتبال را خیلی دوست دارم و همیشه آن را دنبال می‌کنم. طرفدار سرخابی‌ها و خیبرخرم آباد هستم. بعد از المپیک هم‌ تماسی با من داشتند و پیام‌های زیادی دریافت کردم. با دایی خیلی ارتباط دارم و بارها او را می‌بینم. فراز کمالوند و خیلی‌های دیگر با من صحبت داشتند. در توکیو بالا و پایین زیادی داشتم اما ای کاش آن اتفاق نمی‌افتاد. هر مربی می‌آید بالاخره یک روز می‌رود اما ای کاش شکل رفتن مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی