«عقرب عاشق»، محمدرضا فروتن را نجات می‌دهد؟

محمدرضا فروتن از دهه ۷۰ کارش را در عرصه بازیگری آغاز کرد و به یکی از ستاره‌های محبوب سینما تبدیل شد. او سال ۷۵ با بازی در سریال «سرنخ» و در دهه ۸۰ نیز با بازی در سریال «روزهای به یاد ماندنی» و «از یاد رفته»، حضور در قاب تلویزیون را تجربه کرد و هم زمان از بازیگران پر کار سینما شد. او نقش‌آفرینی در مجموعه «سرزمین مادری» را که همچنان توقیف است نیز در کارنامه دارد. این ستاره قدیمی در دهه ۹۰ با انتخاب‌هایی که داشت، آرام‌آرام از جایگاه قبلی خود فاصله گرفت و از اواخر دهه ۹۰، در نمایش خانگی نیز چنین مسیری را در پیش گرفت. فروتن پس از دو تجربه ناموفق در این مدیوم، با سریال «عقرب عاشق» برای سومین بار حضور در نمایش خانگی را تجربه می‌کند.

مورد انتقاد در «مانکن»

محمدرضا فروتن سال ۹۱ در مسابقه «رالی ایرانی» به کارگردانی آرش معیریان شرکت کرد و پس از آن تا سال ۹۸ در نمایش خانگی غایب بود. این بازیگر سال ۹۸ برای اولین بار در یک سریال نمایش خانگی ایفای نقش کرد و در مجموعه «مانکن» با حسین سهیلی‌زاده همکاری کرد. فروتن در «مانکن» نقش شخصیتی به نام «اخگر» را برعهده داشت که کاراکتر ثروتمند و بانفوذی بود. این شخصیت در پشت پرده همه اتفاقاتی که در قصه رخ می‌داد، حضور داشت و کاراکتر منفی سریال بود. محمدرضا فروتن در «مانکن» بازی خوبی نداشت و نتوانست از پس ایفای این نقش بربیاید. هرچند که این سریال با قصه عامه‌پسند و عاشقانه‌ای که داشت، مورد توجه قرار گرفت و مجموعه پرمخاطبی بود، اما در جلب رضایت مخاطبان موفق نبود و بازی فروتن نیز مورد انتقاد قرار گرفت. به این ترتیب اولین سریال محمدرضا فروتن در نمایش خانگی، به نقطه عطفی در کارنامه او تبدیل نشد و نتوانست بخشی از ناکامی او را در سینما جبران کند.

شکست «جزیره» و شائبه جدایی از سریال

سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم دومین فرصت محمدرضا فروتن برای درخشش در نمایش خانگی بود. تجربه‌های موفق مقدم در سریال‌سازی و حضور بازیگران شناخته شده متعدد در «جزیره»، توقعات از این سریال را بالا برده بود، اما پس از انتشار «جزیره» مشخص شد نباید منتظر اتفاق ویژه‌ای باشیم. کیفیت این مجموعه در طول انتشار از سوی مخاطبان هم مورد انتقاد قرار گرفت. فروتن در «جزیره» به عنوان بازیگر عملکرد بدی نداشت، اما بازی غافلگیرکننده‌ای نیز نداشت. او در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کرد، اما کاراکتر «شاهد» با بازی او به بهانه نه چندان قابل قبولی مانند سفر، در ۶ قسمت پایانی سریال حضور نداشت. این موضوع باعث شد گمانه‌زنی‌هایی درباره کناره‌گیری او از ادامه حضور در سریال مطرح شود. «جزیره» بدون اعلام قبلی و به صورت ناگهانی در قسمت ۱۴ به پایان رسید و ساخت فصل دوم آن نیز منتفی شد، به این ترتیب دومین انتخاب فروتن در نمایش خانگی نیز نه تنها موفقیتی نصیب او نکرد، بلکه به عنوان یکی از تجربه‌های شکست‌خورده در کارنامه‌اش ثبت شد.

همکاری پرریسک با حسین سهیلی‌زاده

محمدرضا فروتن حالا در شرایطی که دو تجربه ناموفق در نمایش خانگی داشته، یک انتخاب پرریسک دیگر را پشت سر گذاشته و پیشنهاد بازی در سریال جدیدی به نام «عقرب عاشق» را پذیرفته که ژانر آن درام تخیلی است. او این روزها مشغول بازی در این سریال است و برای دومین بار با حسین سهیلی‌زاده همکاری می‌کند. اکنون بیشتر از هر زمان دیگری مهم است که این ستاره محبوب قدیمی بتواند با یک انتخاب خوب، دوباره توانایی‌اش را در بازیگری نشان بدهد و با حضور پرسروصدا، خاطره تجربه‌های ناکام پیشین را در ذهن مخاطب کمرنگ کند. کیفیت کار سهیلی‌زاده در «مانکن» و «ملکه گدایان» باعث می‌شود پیش‌بینی موفقیت «عقرب عاشق» با اما و اگرهایی روبه‌رو باشد، اما نتیجه هر چه که باشد موفقیت‌آمیز یا ناموفق، در هر صورت برای محمدرضا فروتن مهم و تعیین‌کننده خواهد بود.

۵۷۲۴۵

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی