ستاری: با هم‌افزایی دانشگاهیان نیازهای فناورانه تامین می‌شود

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری در جریان متصل شدن واحد فناور، نوآور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه نوآوری پردیس، به زیست بوم پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید سعی کنیم از این توانمندی‌ها به نحو مطلوبی برای پاسخ به نیازهای فناورانه صنایع بهره ببریم.

وی با بیان اینکه این واحد طی تفاهم نامه مشترک میان معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است،‌ به ظرفیت انسانی و دانشی ناحیه نوآوری پردیس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این زیست بوم توانسته است بخش بزرگی از جوانان خلاق، متخصصان ایرانیان مقیم دیگر کشورها را در دل خود جای دهد و بسیاری از نیازهای فناورانه صنایع را پاسخ بگوید.

ستاری با اشاره به سهم درخور توجه این ناحیه از اقتصاد دانش‌بنیان کشور افزود: پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فقط در سال گذشته مسیر خروج ۲۳۵ میلیون یورو از کشور را سد کند و در حال حاضر ۴۰۷ عضو اصلی دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ فازهای ۲ و ۳ پارک نیز به اتمام می رسد تا میزبان زیست بوم فناوری و نوآوری شود. برقراری ارتباط مستمر و دایمی میان دانشگاه ها با پارک های فناوری یک ضرورت ملی است.

ستاری با اشاره به نقش‌آفرینی بخش‌های گوناگون در ناحیه نوآوری پردیس گفت: در این ناحیه بخش‌های مختلف مورد نیاز برای زیست‌بوم نوآوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، حمایت‌کننده و منتورها، فضای تولید و عرضه محصول فراهم شده است و به زودی، پردیس را به قطب فناوری و نوآوری کشور تبدیل می‌کند.

ضرورت برداشتن دیوار میان دانش و صنعت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ارتباط و تعامل مستمر میان صنایع و دانشگاه ها گفت: این کار به کاربردی‌تر شدن آموزشها و آمادگی دانشجویان برای ورود به کار و کارآفرینی کمک می‌کند. باید دیوار میان دانشگاه ها و پارک ها فناوری برداشته شود؛ یعنی آموزش‌ها به سمت رفع نیازها و مسائل واقعی جامعه حرکت کند.

مهمدمهدی طهرانچی افزود: ایجاد واحد فناور، نوآور و کارآفرین پردیس با همین هدف ایجاد شده است تا ارتباط میان دانشگاهیان و پارک پردیس محقق شود.

همکاری برای ایجاد پیوند دانشگاه و فناوری

تفاهمنامه ایجاد واحد فناور، نوآور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در  سال ۹۹ میان دانشگاه آزاد اسلامی و پارک فناوری پردیس به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد تا زمینه مناسبی برای ایجاد الگوی کارآمد، ارتباط دانشگاه، صنعت و فناوری فراهم شود. همچنین نقش  دانشگاه در زیست بوم فناوری و نوآوری نیز هدف دیگری است که با امضای این تفاهم نامه ارتقا خواهد یافت.

در ادامه این برنامه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه پارک پردیس و نمایشگاهی از محصولات نوآرانه و فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند.

این زیست بوم با هدف هم افزایی، اشتراک گذاری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در پارک و دانشگاه، در حوزه های آموزش، پژوهش، فناوری، نوآوری و کارآفرینی توسعه یافته است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی