رکورد تاریخی سقوط روبل شکست/ بانک روسیه نرخ بهره را به دوبرابر افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دلیل این اتفاق تحریم های شدید غرب بود که در آخر هفته اعمال شد؛ در واقع این تحریم‌ها ذخایر ارز خارجی روسیه را مسدود می کند و شروع به مسدود کردن بانک های روسیه از شبکه سوئیفت برای ترتیب دادن به تراکنش های بین المللی می کند.

دلار آمریکا تا 40 درصد در برابر روبل افزایش یافت و واحد پول روسیه را از سطح پایانی روز جمعه خود در حدود 84 به دلار به 118 رساند که یک رکورد جدید است. این اقدام یکی از بزرگترین رکودهای یک روزه در تاریخ مدرن پول روسیه خواهد بود، مشابه کاهش یک روزه ثبت شده در بدترین لحظات بحران مالی این کشور در سال 1998، زمانی که روسیه بدهی خود را نپرداخت.

در اواسط صبح در مسکو، بانک مرکزی روسیه در تلاش برای جلوگیری از رکود روبل، نرخ بهره اصلی خود را از 9.5 درصد به 20 درصد افزایش داد و وزارت دارایی این کشور به شرکت‌هایی که درآمد ارزی خارجی داشتند دستور داد 80 درصد از درآمد خود را به روبل تبدیل کنند. 

رکورد تاریخی سقوط روبل شکست/ بانک روسیه نرخ بهره را به دوبرابر افزایش داد

روبل در بازار تهران

روبل روسیه در بازار تهران نیز از ابتدای روز تاکنون 430 تومان ارزان شده است و به قیمت 2 هزار و 700 تومان رسیده است؛ گفتنی است که ارزش این ارز در یک هفته گذشته 530 تومان در بازار تهران کاهش یافته است.

223227

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی