انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه‌های محل سکونت انجام شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سید فردین تقی زاده گفت: مطابق سال های گذشته درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دو نوبت در خرداد و آذرماه امسال در سامانه سجاد ثبت و تقاضای آنان رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در سال جاری باوجود مجازی بودن تحصیل در دانشگاه ها، برای نیم سال اول سال تحصیلی از مجموع ۲۶۰ تقاضا برای انتقال و میهمانی با درخواست ۲۲۹ دانشجوی شاهد و ایثارگر موافقت به عمل آمد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: این تعداد تقاضا مربوط به ورودی های قبل از ۱۳۹۹ بوده است. با توجه به شروع بیماری کرونا از اسفند ماه ۱۳۹۸ تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها  به صورت غیرحضوری بوده بنابراین ورودی های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تاکنون در دانشگاه های پذیرفته شده اولیه به صورت مجازی مشغول تحصیل بوده اند.

براساس گزارش سازمان امور دانشجویان، تقی زاده توضیح داد: با توجه به اینکه به احتمال زیاد در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آموزش به صورت حضوری باشد از این رو ضمن اطلاع رسانی برای ورودی های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سامانه نقل و انتقال را در آذرماه فعال کرده و برای نیم سال دوم تعداد ۱۹۷ درخواست در سامانه ثبت شد که برای ۱۵۲ نفر حکم میهمانی یا انتقال صادر شد.

وی اعلام کرد: برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان انتقالی، وضعیت تحصیلی دانشجویان میهمان و انتقال رصد می شود تا در صورت بروز مشکل نسبت به برگزاری کلاس های تقویتی و مشاوره ای اقدام لازم انجام شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی