واکنش تند زنان آهنگساز به اقدام جنجالی اسکار

اتحادیه  زنان آهنگساز فیلم(AWFC) با انتشار بیانیه‌ای تصمیم آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مبنی بر حذف پخش زنده  بخش بهترین موسیقی فیلم در مراسم اسکار امسال را محکوم کرد.

آکادمی ابتدا تصمیم خود را برای ارائه چندین بخش اسکار خارج از پخش زنده تلویزیونی ۲۷ مارس در روز سه‌شنبه، از طریق نامه‌ای از رئیس‌اتحادیه دیوید روبین که برای اعضای آکادمی ارسال شد، تایید کرد. در این نامه توضیح داده شده که این جوایز در عوض یک ساعت قبل از مراسم جلوی دوربین اهدا می‌شود و کلیپ‌هایی از سخنرانی‌ها در پخش تلویزیونی گنجانده می‌شود. بخش‌های دیگر به غیر از موسیقی که امسال به صورت زنده اهدا نمی‌شوند عبارتند از: مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، کوتاه اکشن زنده، تدوین فیلم، گریم و آرایش مو، طراحی تولید و صدا. 

این اقدام باعث ایجاد جنجال در میان پیشکسوتان این صنعت شد و انجمن صنفی تدوین سینمای آمریکا بیانیه‌ای عمومی در محکومیت این تصمیم صادر کرد.

اتحادیه  زنان آهنگساز فیلم(AWFC) برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. از زمان آغاز به کار، این انجمن به بیش از ۵۵۰ عضو در سراسر جهان افزایش یافته است. بیانیه کامل آنها را در زیر بخوانید: «اتحادیه  زنان آهنگساز فیلم(AWFC) به شدت از حذف بخش آهنگسازان و هفت بخش دیگر که مجموعه‌ای از هنرمندان خلاق یکپارچه را در فرآیند فیلمسازی برجسته می‌کنند، ناراحت است.»

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی