«شیر مادر، نان پدر حلالت دلاور»، از کجا بر زبان هادی عامل آمد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرتره مستند «خدا قوت پهلوان» که شرح حال و زندگی هادی عامل، کارشناس و گزارشگر مسابقات کشتی است، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن ظریفی‌پور، امشب (یکشنبه هشتم اسفند) از شبکه مستند پخش می‌شود.

محسن ظریفی‌پور درباره مستند «خداقوت پهلوان» گفت: «علاقه‌مندان به ورزش، هادی عامل را با تکه کلام معروفش «خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان» می‌شناسند. خدا قوت پهلوان عنوان مستندی است که درباره این گزارشگر کشتی و خبرنگار با اخلاق ساخته شد و سعی کردیم فصل‌هایی از زندگی شخصی و حرفه‌ای او را مرور کنیم.»

به گفته او، این مستند در حدود ۴۵ دقیقه به زندگی و زمانه هادی عامل پرداخته است؛ کشتی‌گیری که گزارشگری در تقدیرش نوشته شده بود و امروز همه او را با عنوان «صدای ماندگار کشتی ایران» می‌شناسند.

بنا به گفته تهیه‌کننده «خداقوت پهلوان»، تصویربرداری این مستند در حدود کم‌تر از یک ماه انجام شد. بخش‌هایی از این مستند در تهران و مشهد تصویربرداری شده است.

«خدا قوت پهلوان»، امشب (هشتم اسفند) ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.

هادی عامل، مجری و گزارشگر کشتی در تلویزیون ایران، تاکنون به محل برگزاری مسابقات المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو اعزام شده‌است.

او به استفاده از عبارات خاص نظیر «خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان»، «چِغِر و بد بدن»، «زِبِل بد اُفت»، «دلاوری از جویبار، خطه کشتی‌خیز مازندران»، «دلاوری می‌کنه، بزرگی می‌کنه»، «شیر مادر، نان پدر حلالت دلاور» در گزارش‌های خود، به ویژه در طول مسابقات المپیک مشهور است.

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی