وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته‌ فرهنگی ایران با عنوان «روزهای فرهنگی فجر» در لبنان، از دوشنبه (۹ اسفند۱۴۰۰) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز می‌شود.

آئین افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در لبنان فردا در سالن آمفی تئاتر جمعیت هنرهای لبنان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری دو کشور در بیروت برگزار خواهد شد.

برگزاری چند میزگرد و هم‌اندیشی، برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنرهای ایرانی به همراه پخش فیلم‌های ایرانی و شب موسیقی کشورمان از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان است.

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی  و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشورها از سوی اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می‌شود.

در این هفته‌ فرهنگی، نشست‌ها و گفت‌وگوی ادیان و گفت‌وگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفت‌وگوهای ادبی و شعری با همتایان و هم صنف‌های خودشان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره‌های دانش افزایی و توانمند سازی زنان و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه‌های این سفر است.

۵۷۲۴۵

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی