بی‌نظمی ماراتن کیش شیطنت مجازی بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته ویدیوی از ماراتن کیش منتشر شد که در آن چند دونده مسیر را اشتباه می روند و بی نظمی عجیب و غریبی در رقابت ایجاد می شود.  فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که این مسابقات زیر نظر آن ها و وزارت ورزش نبوده و بارها خواستار برخورد با برگزاری این چنین مسابقاتی بودند.

پیام بیباج مسئول برگزار کننده ماراتن کیش درباره ویدیوی منتشر شده از این مسابقات که نشان می دهد چند شرکت کننده مسیر را گم کردند و نظم ماراتن بهم خورده است به خبرآنلاین گفت: این  یک شیطنت کوچک،  کوتاه و ۱۰ ثانیه ای  در یک مسابقه  ۴۲ کیلومتری و ۶ ساعته بود. دو دونده ۵ متر را با شیطنت اشتباه دویدند و صدایشان هم در فیلم مشخص است که یکی می گوید به این سمت برویم و دیگری سمت دیگری را می گوید و در انتها نیز به مسیر برمی گردند.

بیباج با بیان اینکه این دو  در جلسه توجیهی مسابقات نبودند، گفت: این موضوع اصلا اتفاق خاصی نبود و این دو دونده اصلا در جلسه توجیهی نبودند و مسیر را نمی دانستند. حتی مشخص است که در فیلم شوخی هم می کنند. این اتفاق حتی در فیلم خط شروع ما وجود نداشت چرا که بسیار کوتاه بود. در این ۴۲ کیلومتر یک نفر ناراضی نبود و حتی اشتباه هم نرفت. ما به کمک پلیس مسیرها را بستیم و هیچ کم و کسری وجود نداشت و همه به بهترین شکل به خط پایان رسیدند. همان طور که گفتم این موضوع یک شیطنت فضای مجازی بود که من از آن ناراحت هم نیستم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مسیر مسابقه باعث این اشتباه شده است گفت: پیش از این قرار بود مسابقه در مسیر دیگری باشد اما در صحبتی که با پلیس راهور داشتیم به خاطر اینکه امنیت بیشتر باشد جهت را تغییر دادیم. این موضوع دو سه روز قبل مسابقه اتفاق افتاد و در جلسه توجیهی به همه اعلام کردیم و روی گوگل ارث هم توضیح دادیم. در طول مسیر هم تمام شرایط امنیتی و راهنمایی فراهم بود. اگر این موضوع به خاطر تغییر مسیر بود یک نفر به راست و دیگری به چپ می رود؟!

او در ادامه صحبت های خود گفت: من هنوز نمی دانم چرا این دوندگان این کار را کردند و هنوز هم آن ها را پیدا نکرده ام. راهنمای آن ها حاضر بود اما یکی از این دونده ها از روی جدول پرید!

بیباج در پایان صحبت هایش درباره این اتفاق گفت: کل موضوع ۱۰ ثانیه بیشتر نیست و شیطنت صورت گرفته نیز طبیعی است. معمولا وقتی اتفاقات خوب و بزرگ می افتد در ادامه از این مسائل برای آن درست می کنند. همه چیز در مسابقه خوب بود و ما خوشحال هستیم. ما چند سال پیش مسابقات کندوان تبریز را در کوه برگزار کردیم.بعد از دو سال اجرا از نظر فنی  و استاندارد فدراسیون جهانی این رقابت ها را جزو هشت مسابقه برتر دنیا پذیرفتند. برای کیش هم برنامه داریم. امسال دوره اول بود و امیدواریم سال بعد با مشکلات کمتر آن را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش باشگاه سپاهان به استعفای دوباره نویدکیا/عکس

لهستانی‌ها تیم ملی روسیه را تحریم کردند!

هالک ایرانی فتوشاپی از آب درآمد!/عکس

۲۵۳ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی