سوالات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ منتشر شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان سنجش  آموزش کشور، این سازمان اعلام کرد: سوالات همه گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ در درگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org بارگذاری شده است.

آزمون سراسری دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال تحصیلی ۱۴۰۱ صبح جمعه ششم اسفند ۱۴۰۰ که رقابتی برای ورود به مقطع پی. اچ. دی (Philosophiae Doctor) علوم غیرپزشکی است، با حضور ۱۸۶ هزار داوطلب شامل ۸۱ هزار زن و ۱۰۵ هزار مرد به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری این آزمون با تدابیر ویژه کرونایی در ۹۶ شهر و ۵۹۷ حوزه و ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن بزرگ صورت گرفت.

نتایج اولیه این آزمون اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و پس از انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در مردادماه مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و نتایج نهایی در شهریورماه اعلام خواهد شد.

پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آئین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می‌گیرد.

سوالات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ منتشر شد

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی