محققان شیمی کشور موفق به استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی شدند

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، دکتر محمد رضا حلواگر سرپرست این تیم پژوهشی در خصوص این موفقیت توضیح داد:‌ این طرح با حمایت بخش خصوصی به انجام رسید و خروجی آن استحصال مس کاتدی با خلوص ۹۹.۹۷ درصد و با بهروری بیش از ۹۵ درصد در مقیاس صنعتی بوده است.

وی بیان کرد:‌ پایان این طرح با تکمیل تعهدات تیم پژوهشی مبنی بر راه اندازی خط تولید صنعتی این فرایند در مدت ۹ ماه به انجام رسید و نتایج حاصله از آن می‌تواند به صورت مستقیم فرایندهای موجود در صنایع استحصال فلز مس را دگرگون سازد.

استادیار پژوهشکده توسعه فرآیندهای شیمیایی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران ادامه داد: فرآیند اجرا شده بدون نیاز به کوره های صنعتی با دمای بالا و خطوط الکترووینینگ و تنها به روش شیمیایی نقش مهمی در کاهش سرمایه گذاری ثابت در حوزه صنایع مس خواهد داشت و با کاهش مصرف انرژی به اشکال گاز و برق و عدم تولید سرباره و ضایعات غنی از مس، می‌تواند به سرعت به روشی برگزیده برای صنایع مس تبدیل شود.

به گزارش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگران مشارکت کننده در  این طرح حمایت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی را شرط اصلی موفقیت این پروژه می دانند. توجه صنایع بزرگ داخلی به این دانش فنی پاداشی درخور برای گسترش و بهره مندی مجموعه از این دستاورد است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی