هزینه کمتر از قبل برای خرید مایحتاج خانه از سوپرمارکت آنلاین

راستش اگر برای یکبار به صورت غیر حضوری نیازهای خانه را تهیه کرده باشید، برای مثال خرید خود را از اسنپ مارکت یا سایر فروشگاه‌ های مشابه انجام داده باشید، حتماً متوجه تفاوت در قیمت ‌ها شده اید.

خرید ارزان تر از سوپرمارکت آنلاین

همیشه این سؤال ذهن مشتریان را درگیر می‌کند که چرا قیمت یک کالای مشابه در یک فروشگاه سنتی با سوپرمارکت آنلاین متفاوت است؟ دلایل این مسئله متنوع است که در ادامه به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

1.خرید با واسطه کمتر

از زمانی که یک محصول تولید شود تا وقتی که به دست فروشگاه محله شما برسد، چندین واسطه درگیر این کار می ‌شوند. واضح است که هر واسطه به دنبال سود خود خواهد بود، پس نهایتاً اگر شما حتی محصول را گران تر از معمول هم نخرید، سود خاصی هم نکرده اید. زیرا باید هزینه را همانطور که روی جلد کالا درج شده است پرداخت کنید.

در مقابل خرید اینترنتی سوپرمارکت این فرصت را در اختیار شما قرار می ‌دهد که یک خرید ارزان تر را تجربه کنید. زیرا در چنین فضایی واسطه‌ ها حذف می‌ شوند و محصولات به صورت مستقیم از سوی تولید کننده به دست شما می رسد.

2. استفاده از کوپن های تخفیف

یک سوپرماکت آنلاین معمولاً طرح ‌های مختلفی را برای جلب توجه مشتریان خود ارائه می دهد که طی آن مخاطبان می‌ توانند خرید خود را با بودجه کمتری انجام دهند. در اغلب این فروشگاه ‌ها طرح ها به صورت مناسبتی، هفتگی، ماهانه و فصلی اجرا می ‌شوند و شما می‌ توانید با دنبال کردن مداوم روند فروش چنین سوپرمارکت‌ هایی طبق مناسبت ‌های مختلف از تخفیف ‌ها استفاده کنید.

این در حالی است که به ندرت یک سوپرمارکت فیزیکی کوپن تخفیف در اختیار مشتریان خود قرار دهد. حتی اگر چنین هم باشد نتیجه چندان چشمگیر و راضی کننده نخواهد بود. علاوه بر این رقابت بین فروشگاه ‌های آنلاین به قدری زیاد است که صاحبان چنین کسب و کارهایی برای کنار زدن رقبا به دنبال پیدا کردن طرح‌ های تخفیفی بیشتری هستند که در نهایت این مسئله به نفع خریدار تمام خواهد شد.

3. تخفیف در کالاهای خاص

اینترنت خانه بسیاری از فروشندگانی است که حاضر هستند محصولات خود را با قیمت کمتری ارائه دهند. برای مثال گاهی پیش می ‌آید که تنها چند عدد از یک کالای خاص موجود است یا چنین کالایی خریداران زیادی ندارد. در چنین شرایطی فروشنده برای خلاصی از شر تنها چند کالای باقیمانده حاضر است طرحی را اجرا کند که طی آن محصولات ذکر شده را با تخفیف به دست مشتریان برساند. این حالت معمولاً فقط در خرید از سوپرمارکت اینترنتی وجود دارد.

4. هزینه کمتر با خرید کمتر

خرید کردن از یک سوپرمارکت اینترنتی به دلیل جوی که دارد معمولاً شما را ترغیب به خرید مایحتاجی که نیاز ندارید، نمی‌ کند. به عبارت دیگر اکثر ما وقتی از یک فروشگاه فیزیکی خرید می ‌کنیم، اغلب با نگاه کردن به برخی از کالاها ترغیب به خرید آن می ‌شویم، در صورتی که هیچ نیازی به آن ها نداریم و چه بسا بعد از خرید پشیمان هم می‌ شویم.

این مسئله در نهایت منجر به افزایش هزینه‌ های خرید می ‌شود. در مقابل برنامه ریزی در خریدهای آنلاین بسیار بیشتر است. زیرا شخص هم زمان بیشتری برای فکر کردن دارد و هم از لحاظ شرایط در فشار خرید فروشنده و مهارت‌ های بازاریابی او قرار نمی‌ گیرد.

سایر مزایای خرید از سوپرمارکت آنلاین

مزایای خرید و و ثبت سفارش از سوپرمارکت آنلاین تنها به هزینه ‌های کمتر ختم نمی ‌شود. انبوهی دیگر از مزایا وجود دارد که می تواند در انتخاب این شیوه خرید مایحتاج شما را مصمم تر کند. برخی از این فواید شامل موارد زیر می شوند.

1. در خرید سوپرمارکتی به شکل آنلاین دیگر مجبور نیستید که دقایق زیادی را در ترافیک شهری تلف کنید. شما می ‌توانید تنها با چند کلیک ساده خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

2. در خریدهای آنلاین از شر شلوغی فروشگاه‌های فیزیکی در امان هستید. این یکی از بدترین چیزهایی است که اغلب موارد منجر به آشفتگی خریداران می ‌شود. زیرا نه تنها انتخاب را دشوارتر می کند، بلکه زمان بیشتری از شما تلف می‌ کند.

3. در یک سوپرمارکت اینترنتی بهتر می ‌توانید قیمت اجناس را با هم مقایسه کنید. این حالت هم در خرید به صرفه تر مؤثر خواهد بود.

4. در خریدهای آنلاین شما فرصت بررسی نظرات دیگران در خریدهای اول خود را دارید. پس کمتر نگران کیفیت کالای خریداری شده خود هستید و تنها به نظر فروشنده بسنده نمی ‌کنید.

5. از آنجایی که تنوع محصولات سوپرمارکتی در فروشگاه های آنلاین بسیار بیشتر است، سطح انتخاب شما گسترده تر خواهد شد. در چنین شرایطی دیگر مجبور نیستید از فروشگاهی خرید کنید که کالای مورد نظر شما را ندارد.

هنگام خرید اینترنتی از یک سوپرمارکت به چه نکاتی دقت کنیم؟

تمامی مزایایی که برای یک سوپرمارکت آنلاین به آن اشاره کردیم در یک کلمه خلاصه می ‌شود و آن هم راحتی در خرید اینترنتی نسبت به خرید سنتی است. با انتخاب یک سوپرمارکت اینترنتی شناخته شده حتی بیش از آنچه در بالا به آن اشاره کردیم می ‌توانید از مزایای چنین خریدی استفاده کنید. اما جدا از نام برخی از برندهای پر آوازه با بررسی نکات زیر می ‌توانید از خرید خود مطمئن باشید:

  • آیا فروشگاه مورد نظر پشتیبانی مناسبی دارد؟
  • بهتر است خرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی محلی انجام دهید یا اینکه سفارش خود را در سوپرمارکت‌های بزرگتر ثبت کنید؟
  • آیا فروشگاه مورد نظر سیاست خاصی را برای خریدهایی که از آن ها ناراضی هستید ارائه می دهد؟
  • راه های برقراری تماس با سوپرمارکت اینترنتی چگونه است؟
  • آیا تجارت مورد نظر تا به حال توانسته نظر مساعد مشتریان خود را جلب کند؟
  • تنوع کالا در فروشگاه مورد نظر چگونه است؟

با بررسی پرسش‌های بالا و یافتن پاسخ آن‌ها می‌توانید بهترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید مایحتاج سوپرمارکتی پیدا کنید و خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

نتیجه گیری

اینترنت روش خرید همه ما را متحول کرده است. افراد به دلیل مزایای بیشمار این روش خرید ترجیح می‌ دهند که مایحتاج خود را از یک سوپرمارکت آنلاین تهیه کنند. اگر هنوز درباره این شیوه خرید شک دارید، می‌ توانید یکبار از این طریق خرید کنید تا درباره مناسب بودن یا نبودن آن بهتر تصمیم بگیرید. اما پیشنهاد ما این است که حتماً خرید خود را از فروشگاه اینترنتی معتبر انجام دهید تا هم خیالتان از بابت کیفیت و قیمت محصول راحت باشد و هم اینکه از یک پشتیبانی آنلاین مناسب بهره مند شوید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی