انزوای اجتماعی و درون جناحی ۱۸ نماینده حامی صیانت

کلیات طرح جنجالی موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ، علیرغم مخالفت های گسترده کاربران فضای مجازی و طیف های محتلف مردم به تصویب رسید.

انزوای اجتماعی و درون جناحی ۱۸ نماینده حامی صیانت

بیشتر بخوانید:

اما نکاتی چند در این باره:

۱- براساس ماده ۱۸۳ آیین نامه داخلی مجلس در زمان بررسی بودجه در مجلس همه طرح‌ها و لوایح موقوف هستند و نمی‌توانند در دستور کار قرار گیرد. طرح صیانت در قالب اصل ۸۵ به کمیسیون مشترکی ارجاع شده بود و این بدان معناست که بررسی در آن کمیسیون هم مانند بررسی در صحن است.

۲- درباره طرحی با این اهمیت ؛ از روز سه شنبه به نمایندگان پیامک و سفارش شد که یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری است و باید بیایید. براساس صحبت های غلامرضا نوری قزلجه عضو این کمیسیون ، نمایندکان حتی از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس آگاه نشدند و کار با تعجیل و خلاف روند معمول پیش رفت تا آنحا که علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه  غلنی را برعهده داشت، در واکنش به سخنان نوری، گفت: این موضوع در دستور نیست؛ دعوتی را یکی از نمایندگان زده‌اند و جلسه رسمی نیست که البته عصر مشخص شد کاملا رسمی بوده است.

۳-  در جامعه ۸۵ میلیونی ایران که بیش از ۱۳۵ میلیون سیم کارت فعال تلفن همراه وجود دارد و از کوچک ترین تا مسن ترین افراد و از شهرها تا دورترین روستاها مردم از اینترنت استفاده می کنند ، سیل مخالفت ها در همه اقشار جامعه حکایت از نارضایتی از تصویب این طرح داشت . این دهن کجی در شرایط سحت افتصادی و مشکلات معیشتی مردم اقدامی زشت بود.

تجربه ناموفق راه اندازی پیام رسان های داخلی و دهها تجربه مشابه نشان می دهد؛ اینگونه طرح ها بدون پشتوانه افکار عمومی است و مردم را به شدت نگران کرده است و کسب و کارهای بسیاری در فضای مجازی را مورد تهدید قرار می دهد.

۴- این ۱۸ نفر که برای ۸۵ میلیون تصمیم گرفته اند ، از درون حانواده خود ، اطرافیان و اقلیت رای دهندگان به خودشان نیز مورد حمایت قرار نخواهند گرفت و بی شک این ۱۸ نفر با این تصمیم که محدودیت های فراوانی برای مردم ایجاد می کند از درون خانه هایشان استیضاح و مورد سوال قرار خواهند گرفت.

۲۱۲۱۹

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی