کشف کلید درمان آکنه در سلول‌های پوستی  

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، فولیکول‌های مو به عنوان عوامل اصلی در ایجاد آکنه شناخته شده‌اند اما این مطالعه نشان می‌دهد که سایر سلول‌های پوست ممکن است تأثیر بیشتری در این زمینه داشته باشند.

دکتر «ریچارد گالو»، استاد و رییس بخش پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و نویسنده این مطالعه گفت: این یافته‌ها ممکن است روش درمان آکنه را تغییر دهد.

گالو در یک انتشار خبری دانشگاه گفت: پیش از این تصور می‌شد که فولیکول‌های مو برای ایجاد آکنه بسیار مهم‌ هستند. در این مطالعه، ما سلول‌های خارج از فولیکول مو را بررسی کردیم و دریافتیم که آنها تأثیر عمده‌ای بر کنترل باکتری‌ها و ایجاد آکنه دارند. این سلول‌ها که فیبروبلاست نامیده می‌شوند، در بافت‌های همبند در سراسر بدن رایج هستند.

«آلن اونیل»، از دانشگاه «کالیفرنیا سن دیاگو» و نویسنده اول این مطالعه گفت که محققان به طور خاص نقش این سلول ها را بررسی کردند؛ این سلول ها معمولاً پشتیبانی ساختاری در لایه های عمیق تر پوست ایجاد می کنند.

اونیل می گوید: آنچه که کشف کردیم این بود که این سلول‌ها برای تولید مقادیری زیاد از یک ماده ضدمیکروبی مهم به نام «کاتلسیدین» در واکنش به باکتری‌های عامل آکنه به نام Cutibacterium acnes فعال شدند.

گالو نیز گفت: بیان زیاد کاتلیسیدین در بافت بیوپسی آکنه، یافته بسیار جالبی برای ما بود. دانستن این موضوع در ایجاد یک درمان هدفمندتر برای درمان آکنه مفید خواهد بود. این یافته‌ها می‌تواند به محققان کمک کند تا درمان‌هایی را شناسایی کنند که توانایی فیبروبلاست را برای تولید کاتلیسیدین هدف قرار می‌دهند؛ این کار موجب ابداع درمانی برای آکنه می شود که انتخابی‌تر و با عوارض جانبی بالقوه کمتر مضر است.

اگرچه آکنه سالانه ۵۰ میلیون آمریکایی را مبتلا می‌کند، اما یکی از بیماری های پوستی محسوب می شود که کمترین مطالعات در زمینه آن انجام شده است.

این مطالعه که شامل بررسی بیوپسی‌های پوستی از بیماران آکنه‌ای و تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی بود، اخیراً در ژورنال Science Translational Medicine منتشر شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی