تصویری ناب از ستاره بزرگ استقلال /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کافی است یک نظر سنجی از متولدین دهه ۵۰فوتبال که گرایش به رنگ آبی و استقلال دارند گذاشته شود و از آنها سوال شود بهترین مهاجم استقلال را در دهه های ۶۰تا ۹۰انتخاب کنید. شاید برای نسل تازه فوتبالی ایران کمی سخت باشد ،ولی شک نکنید این نظر سنجی با برتری قاطع شماره ۱۷کم نظیر دهه ۶۰استقلال عبدالعلی چنگیز به پایان می رسد. فوتبالیسیتی تکنیکی با سرعت بالا که رقیب همیشگی استقلالی ها برای شماره ۸سالهای دور پرسپولیس ناصر محمدخانی بود.

چنگیز که در حال حاضر در کشور امارات اقامت دارد در دهه ۶۰و در کنار ناصر محمدخانی و حمید علیدوستی یکی از مخوف ترین زوج های خط حمله تاریخ فوتبال ایران را تشکیل داده بود و در آن سالها و در بازی های آسیایی ۱۹۸۲دهلی و جام ملتهای آسیا سنگاپور در سال ۱۹۸۴در خط حمله ایران می درخشید.

عبدالعلی چنگیز که دارای دکترای روانشناسی هم هست متولد ۱۳۳۶در منطقه چهارباغ اصفهان است . او که از باشگاه زاینده رود اصفهان فوتبال را شروع کرد ،قبل از پیوستن به استقلال سابقه حضور در تیم های ابومسلم و ذوب آهن را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.چنگیز در سال های ۶۰تا ۶۵و ۶۹تا ۷۱در استقلال بود و فاصله این دوری را در تیم های قطری بعد از استعفای معروف ۱۴نفره سپری کردو بعد از آن پای امضای خود ایستاد و هیچگاه به تیم ملی ایران  بازنگشت.

چنگیز که ضربات قیچی اش خیلی معروف بود ،همواره مورد ستایش یارانش قرار می گرفت .شاهرخ بیانی هافبک آن سالهای استقلال جمله معروفی داشت ، او می گفت هر گاه ما توپ به محوطه هجده قدم سانتر می کنیم ،منتظریم تا چنگیز ضربه قیچی برگردان بزند.

تصویری ناب از ستاره بزرگ استقلال /عکس

بیشتر بخوانید:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی