دولت وارد میدان تنظیم بازار برنج شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره چگونگی تنظیم بازار برنج ایرانی بر اساس قیمت های مصوب اعلام شده اظهار داشت: برای تنظیم بازار برنج ایرانی، مبنای قیمت بر اساس نرخ های مصوب اعلام شده است  اما معتقدیم که این نوع سیاست مقطعی است.

وی افزود: سیاست قطعی که داریم کشت قرار دادی برنج در سه استان شمالی کشور است  و از نیمه اسفند کشت ۴۰۰ هزار تن برنج در این استان با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران در دستور کار قرار داریم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه در کشت قرار دادی برنج حمایت های متعددی از کشاورزان صورت می‌گیرد، ادامه داد: در این کشت قرار دادی، تحویل نهاده های تولید به کشاورزان به صورت اعتباری است و هزینه های بیمه این افراد به صورت حداقلی محاسبه می‌شود. 

وی تصریح کرد: تسویه حساب برنج در زمان برداشت برنج صورت می‌گیرد اما هنوز قیمت خرید توافقی این محصول مشخص نشده است.

قادری فر گفت: قیمت خرید توافقی برنج با بررسی های لازم  تا ۲۰ اسفند ماه مشخص و به کشاورزان اعلام می شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم برای سال آینده نیم یا یک سوم برنج تولیدی کشور را زیر کلید دولت داشته باشیم تا به موقع بتوانیم برای تنظیم بازار این محصول ورود و شبکه دلالی را حذف کنیم.

دولت وارد میدان تنظیم بازار برنج شد

این مقام مسئول گفت: هر کیلوگرم  برنج ایرانی درجه یک توسط دلالان ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان خریداری شده است اما امروز ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان در بازار فروخته می شود که ما با این اقدام امیدواریم برای سال آینده جلوی این سودجویی را بگیریم.

وی اظهار داشت:کشت قرار دادی گندم نیز توسط سازمان تعاون روستایی ایران و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود و به ترتیب ۱۳۰ هزار هکتار و ۲۰۰ هزار هکتار از کشت پاییزه گندم این محصول در ۱۰ استان بر اساس قیمت مصوب، در  سر زمین های کشاورزی خریداری می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح خرید توافقی علاوه بر تحویل  نهاده های تولید به قیمت مناسب،  مزارع کشاورزان  بیمه شده اند تا دیگر دغدغه ای برای تولید و فروش محصولات خود نداشته باشند.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی