خضریان: احتمال کاهش ارزش پول ملی در سال آینده وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی خضریان در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) و در جریان بررسی بندهای مربوط به درآمدهای نفتی دولت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که با تغییر رقم‌های بودجه، پایه پولی افزایش پیدا کرده که این  باعث کاهش ارزش پول ملی می شود؛ دولت موضع رسمی خود را در جلسه غیر علنی اعلام کرد. 

نماینده تهران ادامه داد: برای جبران کسری دولت در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد ما این است قیمت فروش نفت را روی ۷۰ دلار نگه داریم اما میزان فروش نفت را کاهش دهیم.  روز گذشته نیز به همراه آقای شریعتی نماینده تهران جلسه‌ای با مسئولان شرکت ملی نفت داشتیم، میزان فروش نفت که در گزارش کمیسیون تلفیق تعیین شده عدد بالایی است اگر وزارت نفت نتواند این میزان نفت را بفروشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 

وی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که ارزش پول ملی کاهش یابد، با این وضعیت به بازنشستگان و فرهنگیان بگویید ارزش هزار تومان امسال کمتر از هزار تومان سال آینده می‌شود. 

خضریان: احتمال کاهش ارزش پول ملی در سال آینده وجود دارد

در نهایت نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند و بند ب تبصره ۱ مربوط به سقف منابع نفتی بودجه در سال ۱۴۰۱ را به شرح زیر تعیین کردند:

«سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲ و منابع مربوط به سه‌درصد (۳%) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون معادل چهارمیلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد (۴.۸۴۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد.

در صورت افزایش عواید حاصل از منابع جزء(۱) این بند نسبت به ردیفهای مصوب، دولت مکلف است به میزان افزایش منابع، سقف انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع بند(ب) تبصره(۵) این قانون را کاهش دهد.»

223227

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی