رئیسی: سفر به قطر در راستای فعال شدن ارتباطات کشورهای خلیج فارس است

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پیش از عزیمت به قطر در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر دو روزه‌اش به قطر گفت: این سفر به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و با دو هدف انجام می‌گیرد.

وی افزود: هدف اول توسعه روابط دوجانبه با کشور دوست، برادر و همسایه قطر و هدف دوم شرکت در مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز در جهان است که این چندمین نشستی است که به میزبانی قطر برگزار می‌شود.

رئیسی ادامه داد: ما در فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس، این سفر را گامی در جهت فعال شدن ارتباطات بین این کشورها و استفاده از ظرفیت‌های آنها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به ویژه با کشور قطر که میدان مشترک گازی داریم می‌دانیم.

رییس‌جمهور با اشاره به میدان مشترک گازی کشورمان‌ با قطر گفت: همکاری‌های ما در حوزه انرژی هم قابل توجه است؛ حوزه اقتصاد و انرژی نیز از بخش‌هایی است که برای ارتقای همکاری‌ها در آن می‌توان گام‌های اساسی در این سفر برداشت.

آیت‌الله رئیسی: سفر به قطر در راستای فعال شدن ارتباطات کشورهای خلیج فارس است

رئیسی موضوع مهم دوم را همکاری ایران با مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز خواند و افزود: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از مؤسسان آن هستیم.

وی تصریح کرد: ایران در میان سه کشور مهم  صادرکننده گاز در جهان قرار دارد و کشورهای ایران، قطر و روسیه از مهم‌ترین کشورهای تولید و صادرکننده گاز هستند.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: همکاری در این مجمع عمومی و مذاکراتی که در این رابطه می‌توانیم داشته باشیم می‌تواند گام بسیار مهمی برای همکاری بین کشورهای تولید و صادرکننده گاز باشد.

 رئیسی ابراز امیدواری کرد در این سفر علاوه بر دیدارهای دوجانبه و شرکت در اجلاس گازی، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در این مجمع داشته باشیم که این دیدارها هم در حد خود قابل توجه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که در این سفر، برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس گام‌های قابل توجهی برداشته می‌شود.

23217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی