پیکر محمد گل جامجو، عکاس پیشکسوت، به خاک سپرده شد

محمد گل‌جامجو، عکاس پیشکسوت که ۲۸ بهمن در سن ۷۴ سالگی درگذشت، امروز، یکشنبه یکم اسفند به خاک سپرده شد.

روشن نوروزی، عکاس، در گفت‌وگویی درباره جزییات مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید بیان کرد: «مراسم تشییع ایشان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در خانه هنرمندان شروع شد که به خاطر شرایط کرونا خیلی مختصر با حضور افرادی چون سیف‌الله صمدیان، فرهاد سلیمانی، حمید فروتن، ساسان مویدی، رضا رجال و ثریا اجلال همراه بود و سخنرانی خاصی نداشت.»

او ادامه داد: «پس از آن با حضور افرادی که در مراسم تشییع حضور داشتند به سمت بهشت زهرا و قطعه نام‌آوران رفتیم که اعضای انجمن صنفی مطبوعاتی ایران، انجمن انقلاب و دفاع مقدس و انجمن عکاسان ایران هم آن‌جا حضور داشتند.» 

گل جامجو از حدود ۴۵ روز پیش بر اثر از دست رفتن علائم بالینی و نشانه‌های اولیه حیات به بیمارستان مدرس منتقل شده بود و با سطح هوشیاری پایین و به واسطه دستگاه‌های تنفسی ادامه حیات داشت. 

محمد گل جامجو متولد سال ۱۳۲۶ در تهران است و از سال ۱۳۴۰ فرا گرفتن عکاسی را آغاز کرده بود. او سال‌های بعد در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و در حوزه عکاسی سینما از آثار هنرمندانی همچون ساموئل خاچکیان، ایرج قادری، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و علی حاتمی عکاسی کرد. 

او همچنین صاحب دو عنوان کتاب «خوزستان، تاریخ و ثروت» و «مشهد قدیم» است. گل جامجو در سال‌های فعالیت‌ خود علاوه بر عکاسی، آرشیوی از اسناد تصویری ایران را نیز گردآوری کرده بود. 

در سال ۱۴۰۰ فیلم مستندی از فعالیت‌ها و زندگی این عکاس با عنوان «جام عکاسی» به کارگردانی ابوالفضل توکلی از شبکه مستند پخش شد.

۵۷۲۴۴

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی