فعالیت بانوان در مچ اندازی و پاورلیفتینگ ادامه دارد/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در آستانه برگزاری رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ کیش، برگزار شد.

رییس فدراسیون بدنسازی در ابتدای این نشست، گفت: مسابقات کاپ آسیا از ۱۸ تا ۲۱ اسفند در کیش و با حضور کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانس آسیا در دو بخش بانوان و آقایان بودیم اما مجوز شورای برون مرزی برای بانوان صادر نشد و در نهایت توانستیم مسئولان فدراسیون جهانی را راضی کنیم تا فقط میزبانی بخش آقایان را به ما بدهند.

وی افزود: استقبالی که مد نظر ما بود از این مسابقات نشد. دلیل آن جایگاه بالای کشورمان در این رشته است و کشورهای دیگر دستشان از رسیدن به عنوان کوتاه می‌ماند اما تا الان سوریه، عراق، هند، روسیه و مکزیک و امارات آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده‌اند. کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن نیز خیلی علاقمند بودند اما شیوع کرونا و لغو مسابقات فیتنس چلنج بانوان باعث شد از حضور در این مسابقات انصراف بدهند.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ عنوان قهرمانی جهان در بخش تیمی فیتنس چلنج را به دست آوردیم و در بخش انفرادی نیز صاحب مدال‌های نقره و طلا شدیم.

او درباره علت مخالفت شورای برون مرزی با برگزاری مسابقات بانوان گفت: فعالیت بانوان در مچ اندازی و پاورلیفتینگ ادامه دارد اما شورای برون مرزی تصمیم گرفت ما در بخش بانوان فیتنس چلنج میزبان نباشیم. قرار بود کلیه عوامل برگزاری را نیز بانوان تشکیل دهند اما در بحث این که عکسی از مسابقات منتشر نشود یا موارد دیگر با توجه به بین‌المللی بودن آن ممکن نبود. در بحث اعزام‌های برون مرزی البته مشکلی با اعزام بانوان در رشته فیتنس چلنج وجود ندارد.

رییس فدراسیون بدنسازی درباره مبلغ ورودیه گفت: مبلغ ورودی ۲۰۰ یورو است که ۵۰ درصد سهم فدراسیون جهانی و ۵۰ درصد سهم میزبان است. برای نفرات اول و دوم انتخابی که برگزار می‌شود را فدراسیون پرداخت می‌کند.

نصیرزاده در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی شایعات درباره نحوه برگزاری دوره‌های بین‌المللی در آکادمی بین‌المللی فدراسیون بدنسازی و بی توجهی به قوانین فدراسیون جهانی، گفت: روز ۱۳ دی که رای اعتماد گرفتم دکتر علی‌نژاد گفت انتظار من این است که آقای نصیرزاده جلوی فروش مدارک مربیگری را بگیرد. از روزی که آمدم حتی یک مورد با پول کارت مربیگری صادر نشده است. رد نمی کنم که نیست اما در رشته‌های فیتنس و تناسب اندام آن‌قدر جذابیت دارد که برخی‌ها تحت عنوان فدراسیون‌های جهانی دوره برگزار می‌کنند که غیرقانونی است و بارها اعلام کرده‌ایم. یا مثلا برخی‌ها تحت عناوین مختلف دوره‌هایی را برگزار و حتی آرم فدراسیون بدنسازی را می گذارند در حالی که هیچ ارتباطی به ما ندارد. البته فدراسیون هیچ ابزاری برای برخورد ندارد اما از چند موسسه شکایت هم کرده‌ایم.

رییس فدراسیون بدنسازی افزود: درباره دوره‌های بین‌المللی که برگزار می‌شود ما تفاهم‌نامه‌ای را با رییس فدراسیون جهانی که فرودین به ایران آمد امضا کردیم و مجوز احداث آکادمی بین‌المللی را اخذ کردیم. مدارک در مادرید صادر می‌شود و رییس فدراسیون جهانی باید آن‌ها را امضا کند. مدارک سپس ریجستر می‌شود و ما نیز بر اساس پروتکل‌های فدراسیون جهانی از مدرسان تایید شده استفاده می‌کنیم. فروردین ۳ مدرس خارجی آمدند اما بعد از آن با حضور ۵ مدرس داخلی که مورد تایید فدراسیون جهانی بودند دوره‌ها برگزار شد و حتی ابلاغ آن‌ها نیز از سوی فدراسیون جهانی بوده است.

فعالیت بانوان در مچ اندازی و پاورلیفتینگ ادامه دارد/عکس

او خاطرنشان کرد: بارها به دستگاه‌های نظارتی هم اعلام کردیم، کارت‌ها در چاپخانه‌ای در تهران چاپ می‌شود و در نهایت با هولوگرام فدراسیون جهانی و توسط مدیری که مورد تایید فدراسیون جهانی است امضا و در نهایت توسط فدراسیون جهانی تایید می‌شود، در غیر این‌صورت کارت‌های چاپ شده هیچ اعتباری ندارند.

نصیرزاده افزود: فدراسیون جهانی ۱۲ مرکز بین‌المللی دارد. پیش از این خیلی از افراد می‌رفتند در این کلاس‌ها شرکت و مدارک مربیگری می‌گرفتند و ما نمی‌توانستیم بگوییم غیرقانونی است. هر کسی که بخواهد در دوره‌های بین‌المللی شرکت کند باید حتما مدرک درجه ۲ ما را داشته باشد بعد از آن به خاطر استقبال زیاد گفتیم افرادی که درجه ۳ نیز دارند می‌توانند با آزمون ورودی در دوره‌های بین‌المللی شرکت کنند. این کار غیرقانونی نیست و مورد تایید فدراسیون جهانی است.

وی درباره مبالغی که بابت برگزاری دوره‌ها از هر نفر گرفته می‌شود و این که آیا این مبالغ به حساب ارزی فدراسیون واریز می‌شود یا خیر، گفت: مبلغ ثبت نام ۳۰۰ یورو است و به حساب ارزی فدراسیون واریز می‌شود اما گاهی اوقات فردی بوده از یک استان می‌خواسته در کلاس شرکت کند اما بلد نبوده و یا آن منطقه شعبه ارزی نداشته است، در آن صورت معادل ریالی به حساب فدراسیون واریز شده و سپس خودمان معادل ارزی آن را به حساب ارزی فدراسیون واریز کرده‌ایم. هیچ فردی نمی‌تواند مدعی شود که به صورت دستی بابت دوره‌ها به فدراسیون یورو یا ریال داده باشد. مربیان ما پیش از این برای حضور در کشورهای دیگر باید مبلغ ۱۸۵۰ یورو پرداخت می‌کردند اما با افتتاح آکادمی بین‌المللی در ایران، این مبلغ به ۳۰۰ یورو کاهش یافته است.

او درباره علل تغییر برخی رییسان هیات‌های استانی گفت: برخی دوره‌شان تمام شده بود، رییس هیات اردبیل خودش استعفا داد و درباه کرمانشاه هم این حق مدیر است که با افرادی که هماهنگ است کار کند. ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و با افراد بر اساس عملکردشان ادامه همکاری می دهیم.

رییس فدراسیون بدنسازی ادامه داد: حتی با برخی افراد منتقد که کارشان را خوب انجام داده‌اند ادامه همکاری دادیم. رییس فدراسیون نمی‌تواند کسی را کنار بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ادامه باز هم قرار است رییسان هیات‌هایی که از عملکردشان راضی نیست، کنار بروند؟ گفت: ما هیج کس را برکنار نکرده‌ایم. این طور نیست که رییس فدراسیون هر کس را که دلش بخواهد بیاورد یا کنار بگذارد، بلکه این موضوع دست مجمع هیات‌هاست.

وی سپس یک مدرک بین‌المللی مربیگری صادر شده در آکادمی بین المللی بدنسازی را به حضار نشان داد و گفت: این مدرک زمانی اعتبار دارد که مشخصات و شماره پاسپورت متقاضی به فدراسیون جهانی ارائه شود و مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گیرد.

نصیرزاده در پایان درباره علت ممانعت فدراسیون از برگزاری مسابقات نچرال گفت: نچرال یعنی این که همه ورزشکاران ما دوپینگی هستند اما بقیه سالمند. ما مسابقاتی تحت عنوان نچرال نداریم. من هیچ وقت این مسابقات را برگزار نکردم. اگر هم تفاهم نامه‌ای داشتیم برای قبل بوده است. ما کلا با برگزاری مسابقات نچرال مخالفیم. ما تابع فدراسیون جهانی هستیم و بر اساس سیاست‌های فدراسیون جهانی حرکت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی