بازارهای کشور در حساس‌ترین شرایط / قیمت طلا و سکه چقدر تغییر کرد؟

مریم فکری: در شرایطی که بازارهای کشور در حساس‌ترین شرایط به دلیل مذاکرات هسته‌ای قرار دارند و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت توافق هسته‌ای، احتمال ریزش بسیاری از قیمت‌ها وجود دارد، اما با این حال روند قیمت‌ها در ۱۱ ماه اخیر، نشان از رشد قیمت‌ها دارد.

بر همین اساس، قیمت دلار ۲ هزار و ۶۶۳ تومان، سکه ۵۲۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰۴ هزار تومان از ابتدای امسال تاکنون گران شده است.

قیمت دلار ۲۶۶۳ تومان گران شد

افزایش قیمت حدود ۲ هزار و ۶۶۳ تومان قیمت دلار از ابتدای امسال تاکنون، رنگ قیمتی بسیاری از کالاها را در این مدت تغییر داده است. در ابتدای امسال قیمت هر کدام آمریکا ۲۳ هزار و ۳۹۳ تومان در بازار آزاد بود که هم‌اکنون با قیمت ۲۶ هزار و ۵۶ تومان دیده می‌شود. این یعنی در این مدت قیمت دلار ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.

در این میان، در مدت فعالیت دولت رییسی تاکنون هر دلار آمریکا ۳۲۷ هزار تومان رشد قیمت داشته است. دولت دوازدهم ۱۲ مردادماه بازار ارز را با دلار ۲۵ هزار و ۷۲۹ تومانی به دولت سیزدهم تحویل داد. اما این ارقام در حالی در بازار ارز دیده می‌شود که در نیمه آذرماه، دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومان شده بود و از همان روز، تصویر قیمت دلار در بازار آزاد از روی تمامی سایت‌ها حذف شد و جای آن را دلار سنا گرفته است.

طلا و سکه چقدر گران شد؟

سکه ۵۲۸ هزار تومان گران شد

قیمت سکه نیز از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۸ هزار تومان رشد داشته است. در ابتدای امسال هر قطعه سکه امامی ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت داشت که هم‌اکنون به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۶۸ تومان رسیده است. این یعنی هر قطعه سکه امامی ۴.۶ درصد رشد قیمت داشته است.

در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه از زمان شروع کار دولت سیزدهم تاکنون رشد ۲۴۸ هزار تومانی را تجربه کرده است. البته تغییر اعداد و ارقام بازار سکه در ۶ ماه و نیم گذشته نشان می‌دهد که بیشترین رشد قیمت سکه، ۲۴ آذرماه با عدد ۱۳ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رقم خورده است.

طلا ۱۰۴ هزار تومان جهید

روند قیمت‌ها از ابتدای امسال تاکنون نشان می‌دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۱۰۴ هزار تومانی را تجربه کرده است. در حالی هر گرم طلای ۱۸عیار در ابتدای امسال یک میلیون و ۸۵ هزار تومان قیمت داشت که هم‌اکنون قیمت آن به یک میلیون ۱۸۹ هزار تومان افزایش یافته است.

تغییر قیمت طلا در عصر ابراهیم رییسی نیز به این شکل بوده که هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۹ هزار تومان گران شده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۲ مرداد یک میلیون و ۹۹ هزار بود.

در این میان، بررسی تغییرات بازار طلا در مدت ۶ ماه و نیم گذشته نشان می‌دهد که ۱۵ آذرماه قیمت طلا به یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسیده بوده است.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی