توسعه تولید دستگاه تست و شبیه‌ساز مخازن هیدروکربنی با تلاش محققان ایرانی

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، ‌رضا سناجیان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد این دستگاه اظهار داشت:‌ با توجه به نبود امکان تولید این دستگاه در ایران به لحاظ یک سری محدودیت‌ها، این شرکت بعد از ۱۵ سال تحقیق و توسعه توانست نسخه اولیه دستگاه را تولید کند که تا امروز این دستگاه در حال پیشرفت و توسعه است و هر روز نیز قابلیت جدیدی به این دستگاه اضافه می‌شود.  

وی افزود: در حال حاضر این دستگاه می‌تواند تست‌های مرتبط با سنجش پارامترهای مقاوتی سنگ و تغییر رفتار آن در ارتباط با  سیال در شرایط مخزن را انجام دهد.

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، این فناور تصریح کرد: بازار هدف دستگاه «تست و شبیه‌ساز مخازن هیدروکربنی» توسعه پایدار و مدیریت ازدیاد و بهینه برداشت میادین نفتی و آب‌های زیرزمینی است، اطلاعات به دست آمده از این دستگاه به طراحان کمک می‌کند تا در کنار برداشت بهینه میادین نفتی و آب، پایداری دیواره چاه‌ها و لایه‌های زمین نیز بررسی شود و در کنار ازدیاد برداشت، محیط زیست نیز حفاظت شده و توسعه پایدار این صنعت فراهم شود.  

 سناجیان ادامه داد: این دستگاه در حال به‌روزرسانی است و هر روز به  قابلیت‌های این دستگاه اضافه می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است، این در حالی است که برخی دستگاه‌ها از خارج به کشور وارد می‌شوند و از رده خارج هستند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی