چراغ سبز یک ایتالیایی به جوکوویچ

نواک جوکوویچ  برنده ۲۰ دوره گرند اسلم در مصاحبه‌ای با بی بی سی بار  دیگر موضع خود را در قبال واکسن کرونا مورد تاکید قرار داد. از این بازیکن ۳۴ ساله پرسیده شد که آیا به دلیل موضعش در مورد واکسیناسیون، حضور در مسابقات گرند اسلم مانند مسابقات آزاد فرانسه یا ویمبلدون را قربانی می‌کند یا خیر که گفت: بله، این بهایی است که من حاضرم بپردازم و در این رقابت‌ها نباشم ولی واکسن نزنم.

اما والنتینا وزالی، وزیر ورزش ایتالیا، گفته است که نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان مجاز به شرکت در مسابقات آزاد ایتالیا خواهد بود. 

وزالی روز پنجشنبه به روزنامه ایتالیایی لیبرو گفت: این یک ورزش در فضای باز است و نیازی نیست که افراد برای حضور در آن گواهی واکسن ارائه دهند. بنابراین اگر جوکوویچ بخواهد برای بازی به ایتالیا بیاید، می تواند این کار را انجام دهد. شاید فقط نتواند از هتل ها و رستوران ها دیدن کند.

در اوایل ماه جاری، دولت ایتالیا در واکنش به بهبود وضعیت ویروس کرونا، تعهد به پوشیدن ماسک در خارج از منزل را لغو کرد. ایتالیا یکی از اولین کشورهایی بود که در زمان شروع همه‌گیری در سال ۲۰۲۰، زدن ماسک‌ها را اجباری کرد و مسابقات را پشت درهای بسته برگزار کرد. 

استفاده از ماسک در داخل سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها از همان مراحل اولیه همه گیری در ایتالیا یک الزام بوده است.

گواهی واکسیناسیون همچنین برای دسترسی به فضاهایی مانند فضاهای ناهار خوری سرپوشیده، سالن‌های ورزشی، موزه‌ها و تئاترها مورد نیاز است و گفته می‌شود که داشتن اسناد مورد نیاز اخیراً در محل کار نیز گسترش یافته است.

در ماه اکتبر، گزارش‌ها حاکی از آن بود که درصد بازیکنان واکسینه‌شده در سری آ به ۹۸ درصد می‌رسد که افزایش قابل توجهی نسبت به رقم اعلام شده ۶۸ درصدی در لیگ برتر انگلیس را نشان می‌دهد. 

بیشتر بخوانید:

پورتو بدون طارمی برد؛ دینامو با محرمی باخت

پایان عصر کریسمِسی!

بازگشت بارسا به لیگ اروپا پس از ۱۸ سال!/عکس

۲۵۳ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی