نماینده بهشهر: برنج ۹۰ هزار تومانی حداکثر ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری شده است

غلامرضا شریعتی با اشاره به افزایش قیمت برنج در بازار بر ضرورت کنترل قیمتها تاکید و بیان کرد: قیمت برنج خریداری شده از کشاورزان بستگی به نوع برنج دارد، برنج بر اساس سطح کیفیت نرخ گذاری شده و از کشاورز خریداری می شود، اما قیمتی که امروز برنج در بازار عرضه می شود تقریبا ۶۰ درصد بیشتر از قیمتی است که از کشاورز خریداری شده است.

برنج ۹۰ هزار تومانی حداکثر ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری شده است

وی در ادامه اظهار کرد: در بهترین وضعیت، برنجی که بالاترین کیفیت را دارد در استان مازندران با نرخ کیلویی ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود، اما  در بازار با قیمت کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان عرضه می شود. مصرف سالیانه برنج در کشور کاملا مشخص است میزان تولید برنج در کشور نیز رقم معینی است پس دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که تعادل بین عرضه برنج در بازار و نیاز جامعه برقرار شود، پس در اینجا نقش دولت بسیار مهم است.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکهدولت باید به وظیفه خود در خصوص برنامه ریزی و نظارت دقیق برای تنظیم بازار عمل کند برنج و گندم از کالاهای اساسی سفره مردم است، یکی از علل گرانی قیمت برنج را عدم نظارت و برنامه ریزی دقیق از سوی دولت ذکر و تصریح کرد: وظیفه دولت است که سفره مردم را تامین کرده و اجازه ندهد سفره مردم با تنش های فراوان هر روز کوچک تر شود، باید بین مصرف جامعه، تولید برنج و واردات برنج تعادل برقرار شود.

شریعتی تاکید کرد: عامل دوم دلال بازی است که عده ای به راه می اندازند، با نرخ پایین برنج را خریداری و چندین برابر قیمت در بازار عرضه می کنند. متاسفانه دستگاه های نظارتی نیز به وظیفه خود عمل نمی کنند. ما آب را هم رها کنیم تبدیل به سیل شده و به جامعه آسیب می زند. قیمت تولید و فرآوری برنج و سود تولید کننده و عرضه کننده کاملا مشخص است. تعزیرات باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد، باید با اعمال نظارت دقیق دست دلالان بریده شده و جلوی افزایش قیمت افسار گسیخته گرفته شود.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی