چرا تقاضا برای مهاجرت بالا رفته است؟/ کاربر خبرآنلاین: بعد از ۱۵ سال کارمندی هنوز مستاجرم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد تقاضا برای مهاجرت از ایران افزایش یافته است.  برخی داده ها نشان از آن دارد که از هر سه نفر یک نفر میل به مهاجرت از ایران دارد؛ این در حالی است که کارشناسان تنها دلیل مهاجرت و میل به رفتن را اقتصادی نمی دانند و معتقدند فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز در این عامل دخیل هستند.
در همین خصوص در نظرسنجی‌ای که منتشر شد، کاربران خبرآنلاین مهمترین انگیزه مهاجرت را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: من و برادرم در شرایط کاملا مساوی بزرگ شدیم. من موندم ایران. داداشم مهاجرت کرد. هر دو مون کارمند هستیم. من اینجا، داداشم در کانادا. من بعد از ۱۵ سال کارمندی مستاجرم، یه پراید دارم، تقریبا هیچ اندوخته ای هم ندارم. نگران خرج دندان پزشکی ام هستم. داداشم اونجا یه خونه با تمام امکانات مال خودش داره. یه ماشین شورلت آخرین مدل داره. هر سال تعطیلات را به کشورهای دیگه سفر میکنه. درآمدش اضافه میاد و سرمایه گذاری می‌کنه و گاهی برای خانواده‌اش میفرسته ایران. حالا جواب را گرفتی؟

کاربر دیگری عنوان کرد: مهمترین دلایل، کاهش ارزش پول ملی، تورم افسار گسیخته و عدم تناسب درآمد و هزینه ها مخصوصا در قشر فرهیخته و تحصیلکرده است. در کنار آن بی قانونی و فراری دادن نخبگان و استعدادها را نباید نادیده گرفت.

کاربری، اوضاع نابسامان سیاسی و اقتصادی را دلیل مهاجرت مطرح کرد. اما کاربر دیگری یادآور شد: شاید خبر از وضعیت واقعی کشور مقصد نداشته باشیم اما از شرایط خودمون که باخبریم و مثل شما سرمون رو نکردیم زیر برف.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: خیلی ها رو می‌شناسم که رفتن و برگشتن از جمله خودم، اونجا فرش قرمز واسه کسی نیانداختن، خوشحال زندگی کردن و احساس رضایت از هر آنچه داری مقوله دیگری است و ربطی به کشور ندارد.

 کاربری عنوان کرد: اصلی ترین دلیل عدم ثبات در همه چیز.

کاربر دیگری تصریح کزد: دلیل اقتصادی می‌تونه باشه، اما عده ای هستند که اینجا درآمد بالا و شغل بسیار عالی دارند اما به کشور دیگر می‌روند و حاضرند با درآمد کمتر و موقعیت اجتماعی پایین تر زندگی کنند، برخی از محدودیت های اجتماعی و شرایط آب هوایی نامناسب موثره و خیلی دلایل دیگر.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی