مهاجری خطاب به سردار عزیزجعفری : این یکی را نمی‌دانم …

سردار محترم جناب آقای عزیزجعفری

با سلام 

۱. این را می‌دانم که رادیو فردا از باب دلسوزی برای مردم ایران فایل صوتی گفت‌وگوی جنابعالی و همکارتان را اطلاع‌رسانی نمی‌کند. 

۲. این را می‌دانم که این فایل صوتی دو سال پیش هم انتشار یافت اما تحویل گرفته نشد و حالا در شرایطی که لابد مناسب تشخیص داده‌اند، دوباره منتشر کرده‌اند.

۳. این را می‌دانم که در یک جلسه دوستانه یا غیررسمی اما غیرعلنی، حرف‌هایی زده می‌شود که ممکن است بعضاً شفاف نباشد و حتی حاوی نسبت‌هایی باشد که صحت و سقم آن روشن نیست.؛ مع‌هذا آنچه در فایل صوتی وضوح دارد، اشراف طرف گفت‌وگوی شما به اطلاعات دقیق است و قطعاً او قصد اشاعه کذب نداشته. حداکثرش این است که تحلیلش از برخی وقایع درست نیست. 

۴. این را می‌دانم که بزرگمردانی در سپاه بوده و هستند که در دوران دفاع مقدس و پس از آن، جان‌شان را کف دست‌شان گرفتند تا هم عزت و ایمان ملت پایدار بماند، هم خاک کشور زیر چکمه اجنبی نرود، هم برخی تخلفاتی که در فایل به آن‌ها اشاره شده، اتفاق نیفتد. آن‌ها افتخار ملت‌اند.

۵. این را می‌دانم که عده‌ای برای عقده‌گشایی و تسویه‌حساب با خیلی افراد و خیلی چیزها، دستاویز پیدا کرده‌اند و شروع کرده‌اند به مخلوط کردن راست و دروغ. از یک طرف اصلاح‌طلبان ساختارشکن هم آمده‌اند پشت قصه، در سوی دیگر هم جماعتی مثلاً اصولگرا که معلوم است چه مرگ‌شان است، به اسم دفاع از سپاه و شهید حاج قاسم، مزورانه عَلَم حمایت از عده‌ای را برداشته‌اند.

۶. این را می‌دانم که سبو شکسته و پیمانه ریخته است و قابل جمع کردن هم نیست. اما چه سکوت، چه ماله‌کشی فقط اعتماد مردم را به سیلاب می‌دهد. حتی حامیان همیشگی نظام در این فضای مبهم و مسموم مسئله‌دار می‌شوند.

مهاجری خطاب به سردار عزیزجعفری : این یکی را نمی‌دانم ...

بیشتر بخوانید : 

۷. این را می‌دانم که ساده‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین کار، سخن گفتن شخص جنابعالی است. هم مسئولیت داشته‌اید، هم آن‌گونه که در فایل مشخص است، جلوی روند ناسالم ایستاده‌اید.

جمعی از اهالی رسانه را که مستقل‌اند و از کسی دستور نمی‌گیرند و شرف قلم‌شان را نفروخته‌اند و به ایران و نظام وامدارند دعوت کنید و  آن‌ها را برای شفاف کردن موضوع تشویق نمایید. گزینش بین چپ و راست هم نکنید. امروز دیگر دوره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست، دوره مرد و نامرد است.

۸. این را می‌دانم که راهی جز صراحت و شجاعت در گفت‌وگو با مردم وجود ندارد. ملاحظه فلان فرمانده و بهمان شهردار را هم نکنید. این‌که کار توجیه و دفاع را به لشکر سایبری بسپارید به جز گل‌آلود شدن آب سودی نمی‌برید. 

برادر ارجمندی که  در فایل صوتی نقش ام ال… دارد در ۲۱ ماه ریاستش بر یکی از قوا جرئت نکرده حتی یک بار در برابر رسانه‌ها قرار گیرد و پاسخگوی عملکرد خود باشد. او پاسخ دادن را به نوچه‌ها و خدمه کارنابلد سپرده و آن‌ها هم او را در ناشی‌گری خود غرق کرده‌اند. 

کسی که ناسلامتی در جنگ فرمانده بوده گوشه پستو پنهان نمی‌شود، همان‌طور که با عکس گرفتن با پیکر شهید حاج قاسم، مرد میدان نمی‌شود.

۹. این را اما نمی‌دانم ـ این یکی را نمی‌دانم ـ که از این فرصت به‌دست‌آمده، که شاید آزمون الهی باشد، شایستگی استفاده را داریم؟ و با تدبیر، بی‌تدبیری‌های انجام‌شده را به سویی می‌بریم که سودش به جیب ملت و نظام برود؟ یا باز هم قرار است با توهم توطئه و ناسزاگویی به این و آن، راه را بر شایعات بعدی هموار کنیم؟

۲۱۲۱

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی