رقبا زور گلزنی ندارند اما استقلالی‌ها می‌گویند بهترین دفاع لیگ را داریم

مسعود اقبالی در خصوص رقابت های لیگ برتر و بازی های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بازی‌های داخلی واقعا دیدن ندارد. من کمتر بازی های داخل ایران را می‌بینم چون بازی ها بدون استراتژی و تاکتیک است.

وی افزود: متاسفانه بازیکنان در تیم های ما فقط درون زمین می دوند.ما وقتی بازی های ایران و کشورهای دیگر را قیاس می‌کنیم متوجه می‌شویم چقدر عقب افتاده‌ایم. با این وضعیت هیچ امیدی به فوتبال کشورمان نیست. بازی های لیگ ما اصلا کیفیت ندارد و اصلا نمی شود برایش وقت گذاشت. فوتبال ریتم، آهنگ و زیبایی دارد ولی ما اینها را در فوتبالمان نمی‌بینیم.در واقع فوتبال مثل یک ورزش ریتمیک یا اسکیت است که باید از حرکاتش لذت برد اما لذتی را شاهد نیستیم.

مربی سابق استقلال در خصوص عملکرد این تیم در مسابقات لیگ برتر گفت: استقلال مرتب بازی هایش را یک بر صفر می‌برد. با این نوع فوتبال مشخص است این تیم چیزی برای ارائه ندارد. می‌گویند این تیم کمترین گل خورده را دارد. وقتی تیمی مرتب در بازی هایش یک گل می زند یعنی در الگوی تهاجمی مشکل دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: تیمها زور ندارند و گل نمی‌زنند ولی می‌گویند استقلال بهترین دفاع لیگ را دارد. این‌ آمارها اصلا ملاک نیست. اگر می خواهید از استاندارد صحبت کنید استاندارد فوتبال ما آسیا است، شما باید با تیم‌های ژاپنی یا کره‌ای بازی کنید تا بگویید تیمتان گل خورده کمی دارد وگرنه در این لیگ بی کیفیت گل نخوردن چندان هم هنر نیست.

بیشتر بخوانید:

اقبالی به فارس تاکید کرد: مثلا پرسپولیس ۲ بازیکن تاجیک آورده اما آنها در اندازه‌ای نیستند که کار را در بیاورند. کشورهای عربی ژاوی را جذب کردند ولی ما باید چنین بازیکنانی را جذب کنیم. اگر بازی بارسا را  دو شب پیش می‌دیدید حتی دلتان نمی آمد ۹۰ دقیقه پلک بزنید.آن فوتبال هم ۹۰ دقیقه است، لیگ داخلی ما هم ۹۰ دقیقه است. به نظر شما باید به بازی های لیگ خودمان بگوییم فوتبال؟

وی یادآور شد:وقتی این همه مشکل مدیریتی می بینیم، وقتی  بازیکنی می‌آوریم که سر او دعوا است اما بعد از یک نیم فصل چیزی از او نمی‌بینیم و وقتی این همه مشکل در فوتبالمان وجود دارد دلسرد می شویم. کسی هم کنترل و نظارتی روی کار مربیان کنترل ندارد، اصلا معلوم نیست مربی به بازیکنش چه می آموزد؟

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: به صورت اتفاقی نیمه اول دیدار پرسپولیس و نساجی را کمی تماشا کردم. این بازی هم مثل بقیه مسابقات بود.مثلا نساجی در ۹ دقیقه ۲ گل دریافت کرد و کاملا مشخص بود که با تمرکز وارد بازی نشده است. اینها نقاط ضعف فوتبال ما است، اینها مسائلی است که یک بچه ۱۵ ساله هم آنها را می‌داند. مثلا دروازه بان نساجی روی گل سوم تیمش چرا از گل خارج شد؟ او که زمانی دروازه بان تیم ملی بود نمی داند وقتی مدافع با مهاجم حرکت می کند اصلا نباید از دروازه بیرون بیاید؟ اینها همه مشکلات جزئی فوتبال است که اصلا نباید دیده شود ولی همین جزئیات تفاوت ها را نشان می دهد.

اقبالی تصریح کرد: من در یک دوره در استقلال و یک بار در صبا بودم که در هر دو بار قهرمان شدیم. من الان مدرس هستم و تدریس می کنم،مربی که ۲۰ روز به کلاس من می‌آید می‌رود و دیگر پیگیر کارش نیست چون کسی روی او نظارت ندارد. البته با این همه گلایه ای که کردم باید بگویم فوتبال ما نسبت به ۳۰ سال پیش خیلی پیشرفت کرده ولی روند لاک پشتی است. این فوتبال با فوتبالی که ما توقع داریم متفاوت است. نگاه نکنید که ما ۶-۷ لژیونر داریم، اگر با این وضعیت جلو برویم تیم ما توان صعود به دور دوم را ندارد چون همه کشورها تیم‌های قوی دارند و ما نباید تصور کنیم که کارمان خیلی درست است. خیلی از بازیکنان ما توانشان سطح اول فوتبال دنیا نیست و اگر برای ۱۰ سال آینده برنامه ریزی نکنیم قطعا دچار مشکل می شویم.

۲۵۷ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی