ستاری: فرهنگ دانش بنیان باید در کشور حاکم شود

به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با تاکید بر اینکه توسعه بیش از هر چیزی یک مفهوم فرهنگی است، افزود: دانش بنیانی یک فرهنگ است و باید در تمام بخش های جامعه این فرهنگ توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: ‌دانش بنیانی یعنی اینکه در کشور صنعت می خواهیم نه اینکه کارخانه دار باشیم. در صنعت خودرو را طراحی می کنند و در کارخانه داری خودروسازی صورت می گیرد. برای خودروسازی و کارخانه داری نیاز به این همه دانشگاه وجود ندارد. دانش بنیانی به معنای نوآوری در جامعه است .

ستاری ادامه داد: دانش بنیانی تاثیرگذاری نخبگان در جامعه است. اکنون دانشگاه هایی داریم که نسبت به هشت سال پیش در زمینه تحقیقات بسیار فعال هستند و در این زمینه باید محصول ارایه دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش تجاری سازی را بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند و بخش تحقیقات را باید دولت سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت جدید به بحث دانش بنیان ها بسیار اهمیت داده شده است، یادآور شد: مقرر شده است هفته ای یک روز با معاون اول رییس جمهور در خصوص مشکلات کشور و حل آن با استفاده از شرکت های دانش بنیان جلساتی برگزار شود. در حال حاضر اولین جلسه آن در حوزه امنیت غذایی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد. ایران کشوری است که با دانش و توسعه دانش می تواند مشکل امنیت غذایی را حل کند.

ستاری تصریح کرد:‌ زمانی که فرهنگ دانش بنیان در کشور توسعه یابد، صنعت فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع را خودمان خواهیم داشت؛‌ چرا که با ایجاد این فرهنگ این صنایع را طراحی و توسعه داده ایم. باید در کشور اتاق بازرگانی داشته باشیم که صادارت محور باشد نه اینکه محصولی را وارد کشور کند. همه این ها بستگی به همان فرهنگ دانش بنیان دارد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی امروز با حضور معاون اول و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی