اینوتکس ۲۰۲۲؛ میزبان نشست انجمن پارک‌های فناوری غرب آسیا و شمال آفریقا

به گزارش خبرنگار علم وآموزش ایرنا، ‌مهدی صفاری نیا روز یکشنبه در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری در کارخانه نوآوری “های وی” افزود: پایه گذاری اینوتکس برمبنای تبادل دانش شکل گرفت و عمدتا برای برقراری ارتباط  بخش های تحقیق و توسعه شرکت ها بوده است.

وی با اشاره به این تجربه جدید برای کشور اظهار داشت: برگزاری ۶ دوره از نمایشگاه با این رویکرد پیش رفت. از سال ۹۳ در پارک فناوری پردیس در توسعه اکوسیستم استارتاپی دو فعالیت از جمله ” ایجاد شتاب دهنده‌های نوآوری” و “برگزاری رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه‌ها ومراکز نوآوری” انجام شد.

صفاری نیا ادامه داد: رویدادهای این اکوسیستم پیش از این اقدام با حمایت دولت بوده است، ولی با تمرکز بر این دو اقدام، بخش خصوصی وارد این عرصه شد. از سوی دیگر مشاهده شد که با شکل گیری این اکوسیستم، نیاز به پوست اندازی رویداد نوآوری اینوتکس بود تا این رویداد بتواند در خدمت اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور قرار گیرد. بنابراین اینوتکس به مگا رویدادی در حوزه کارآفرینی و نوآوری تبدیل شد.

رییس یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس یادآور شد:‌ رویداد اینوتکس به عنوان یکی از بازیگران توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نقش آفرینی می‌کند. یک بال اینوتکس  رصد فناورانه و نوآورانه دنیا است، در اینوتکس می توانیم در حوزه بین الملل و کشور ببینیم که چه اتفاقی افتاده است.

وی گفت: بخش سرمایه گذاری برای استفاده استارتاپ ها در زمینه دریافت سرمایه در نمایشگاه از دیگر مزایای این رویداد نوآوری است. علاوه بر آن در این رویداد نوآوری به ظرفیت‌های بخش دانش آموزی نیز توجه شده است؛ به گونه‌ای که با برگزاری بخش ویژه‌ای برای دانش آموزان و معلمان، خانواده‌ها درگیر این رویداد خواهند شد.

صفاری نیا  “توسعه مشارکت و همکاری میان کلیه فعالان زیست بوم فناوری”، “معرفی فرصت‌های نوین سرمایه گذاری و سرمایه پذیران” و “شبکه سازی” را سه هدف رویداد اینوتکس عنوان کرد و افزود: اینوتکس بزرگترین رویداد فناورانه در غرب آسیا است و تلاش داریم مسیر ورود کارآفرینان و استارتاپ ها را به بازار تسهیل کنیم. بر این اساس از سال گذشته با مصوبه هیات امنای پارک فناوری پردیس، برنامه‌های جدیدی به سایر برنامه‌های پارک اضافه شد.

رییس پارک فناوری پردیس در خصوص برگزاری رویدادهای مختلف در این پارک اظهار داشت: رویداد “پردیس سامیت” از جمله این رویدادها است که با هدف ایجاد هم‌افزایی، انتقال تجربه و آموزش با رویکردی نوآورانه بین فعالان اکوسیستم استارتاپی طراحی شده است. جشنواره “صدف” نیز از دیگر رویدادهای این ناحیه نوآوری است.

وی یادآور شد:‌ ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای کمک به نقش‌آفرینی آنها در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی بر اساس استعدادها و ویژگی‌های هر فرد در جهت تسهیل ورود آنها به بازار کار از اهداف این جشنواره است.

صفاری نیا گفت: در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس در سال آینده ۶ محور دنبال می شود. یکی از این محورها، “استیج حکمرانی” است که طی آن سیاستگذاران و دولتمردان در کنار بخش خصوصی قرار می‌گیرند ‌و به سوالات فعالان عرصه نوآوری کشور در حوزه‌های قوانین و سیاستگذاری‌ها پاسخ خواهند داد.

وی بیان کرد:‌ برگزارش دومین نشست انجمن‌های پارک های علم و فناوری غرب آسیا و شمال آفریقا از دیگر برنامه‌های رویداد یازدهم اینوتکس است. با هماهنگی‌های صورت گرفته، دومین دوره این نشست در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

معرفی دانشمندان جوان جهان اسلام در اختتامیه رقابت علمی کنز

صفاری نیا گفت: اختتامیه رقابت “کنز” در حاشیه رویداد اینوتکس برگزار می شود. در این رقابت علمی از دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید کمتر از ۴۵ سال از کشورهای جهان اسلام که ایده‌های نوآورانه و فناورانه خود را ارسال کرده باشند، تقدیر می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) یک مسابقه علمی با نام کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) ایجاد کرده است. این مسابقه با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف آب، محیط زیست و انرژی؛ بهداشت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ حمل و نقل؛ اقتصاد ، بانکداری و تامین مالی؛ و غیره برگزار می شود. در این رقابت علمی دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید زیر ۴۵ سال تشویق می شوند ایده‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدیویی ارائه دهند.

وی یادآور شد: در این دوره از رقابت‌ کنز ۱۸۰ طرح فناورانه از سوی دانشمندان کشورهای اسلامی ارسال شد که ۱۸ طرح به مرحله داوری نهایی رسید و همزمان با برگزاری رویداد اینوتکس از برترین‌های این رقابت تقدیر می شوند.

رییس پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد:  در این دوره از نمایشگاه “میز خدمت” در نظر گرفته شده است. در این بخش نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با اکوسیستم نوآوری کشور حضور دارند و در ارتباط نزدیک با فعالان این عرصه به سوالات آنها پاسخ خواهند داد.

صفاری نیا گفت:‌ “اینوتکس گیم”  یکی دیگر از بخش های این دوره از نمایشگاه است، این بخش با تمرکز بر رونق دادن به استارتاپ‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، همچنین در حاشیه این رویداد طرح‌های کلان ملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی خواهند شد.

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۲)،  یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که به همت پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۹۰ با حضور شرکت‌های بین‌المللی و با اهداف سرمایه­‌گذاری: ارتباط سرمایه‌­گذاران داخلی و بین­‌المللی با شرکت‌­ها و استارتاپ‌­ها، مشارکت و همکاری بین شرکت­‌های فناور و استارتاپ‌­های داخلی و بین­‌المللی، گفتگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری برگزار می شود. این نمایشگاه از سال پیش در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی