بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با شعار “انا مدینه العلم و علی بابها” روز دوشنبه درآستانه میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد علی زلفی گل وزیر علوم در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

این جشنواره هر سال به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار می شود.

برگزیدگان این جشنواره در دو بخش شرکت کنندگان حقیقی شامل صاحبان اختراعات و فناوری، صاحبان پژوهش‌های کاربردی برتر، محقق ایرانی و محققان جوان و دانشجو و همین طور شرکت کنندگان حقوقی شامل شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی، مجلات علمی، پژوهشی مصوب علوم پزشکی، کمیته های تحقیقات دانشجویی، مراکز رشد فناوری، سازمان های غیردولتی حامی تحقیقات و فناوری علوم پزشکی معرفی می شوند.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص روند برگزاری جشنواره رازی توضیح داد: در جشنواره امسال از ۲۱ نفر از افراد حقیقی که شامل محققان جوان و کسانی که در  فناوری و تولید دانش فعالیت داشتند، تقدیر می شوند. 

وی گفت: در جشنواره امسال موضوع کرونا و استفاده از هوش مصنوعی در کووید و شاخص های پاسخ به درمان که مورد توجه بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. تلاش شد امسال محققان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فقط از روی عدالت و انصاف برگزیدگان را انتخاب کنند.

برخی دستاوردهای محققان حوزه علوم پزشکی در حاشیه این جشنواره به نمایش گذاشته شده است که مورد بازدید معاون اول رییس جمهوری و وزرای بهداشت و علوم قرار گرفت. 

اولین دوره جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی اردیبهشت ۱۳۷۴ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی