نماینده مجلس : طرح «شفافیت آرای نمایندگان» را به صحن باز می‌گردانیم

زهره سادات لاجوردی درباره اینکه سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است شاید طرح شفافیت آرای نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شود، گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان جزو اولین طرح‌هایی بود که بعد از تشکیل مجلس یازدهم ارائه شد. لازم است یادآوری شود تعدادی از نمایندگان قبل از اینکه به مجلس راه پیدا کنند، در شعارها و تبلیغات خودشان گفته بودند که از شفافیت حمایت خواهند کرد و بعد از ورود به مجلس و در حال حاضر تعداد قابل توجی از نمایندگان خواهان شفافیت آرا هستند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبتی که سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرده این است که اگر دوباره طرح در دستور کار قرار نگیرد، حذف خواهد شد؛ اما ما نمایندگان خواستار شفافیت آرا تلاش و سعی‌مان بر این است که حتما این طرح در دستور کار قرار گیرد و این طور نباشد که به فراموشی سپرده شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه گفته می‌شود نمایندگان مخالف شفافیت آرا از واکنش‌ها در حوزه انتخابیه نسبت به آرایی که می‌دهند و همچین تاثیر این آرا بر تائید صلاحیت‌هایشان سخن می‌گویند، گفت: ما در مساله شفافیت آرا این عقیده را داریم که نماینده به هر چیزی که رای می‌دهد حتما یک دلیلی دارد.

نماینده مجلس : طرح «شفافیت آرای نمایندگان» را به صحن باز می‌گردانیم

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: نماینده‌ای به موضوعی رای مخالف یا موافق را می‌دهد حتما دلایل  خودش را دارد؛ علت را هم در حوزه انتخابیه از وی سوال کنند قطعا باید بیان کند به چه دلیلی چنین نظری داشته است اگر منطبق با منطق باشد، حتما مردم حوزه انتخابیه از او رأیی را که داده است، خواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا منافع ملی برای مردم مهم‌تر از حوزه انتخابیه باشد هرچند در بسیاری از اوقات منافع ملی با حوزه انتخابیه منافاتی ندارد. 

لاجوردی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم رأی‌گیری در مورد طرح شفافیت به شکل علنی صورت گیرد و مشخص شود چه نمایندگانی موافق شفافیت آرا هستند و رأی‌شان در این مورد باید علنی باشد.

۲۱۲۱۷

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی