بورس فردا چه روندی را پیش خواهد گرفت؟

شاخص کل بورس افت ۳۸ واحدی داشت به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۰۲ درصد رشد کرد.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۹۷۲ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فملی، ومعادن، حکشتی، کگل، شبندر و خپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، وبملت، نوری، خودرو و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین نمادهای شراز، بپاس، وهور، تجلی و فزر تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، زاگرس، اتکای، آریا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ بهمن / یکشنبه‌های منفی در بورس

ترس بورس از ریزش

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: طبق عادت میزان فشار فروش درساعات پایانی روز شنبه افزایش داشته و احتمالا معاملات روز یکشنبه منفی باشد.

او ادامه توضیح می‌دهد: حمایت از سهام شاخص‌ساز نیز نتیجه‌ای نداشت و شاخص وارد کانال نزولی شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: خوش‌بینی نسبت به مذاکرات روی گروه‌های خودرویی و بانکی تاثیر مثبتی داشته است. اما همچنان میزان عرضه‌ها و ترس در بازار بالاست.

رئیسی ادامه می‌دهد: بسیاری از سهام با قیمت فعلی بسیار ارزنده هستند. اما زمانی که بازار منفی می‌شود سهامداران از ترس ریزش بیشتر وارد صف فروش می‌شوند.

او تاکید می‌کند: بسیاری از سهام ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر NAVشان معامله می‌شوند.

این کارشناس بازارهای با اشاره به مذاکرات وین می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، کلیت بازار سرمایه بهبود پیدا می‌کند و شانس صعود گروه‌های خودرویی و بانکی نیز بیش از گذشته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: توجه بازار مذاکرات وین، اوکراین و روسیه باعث شده تا یک جهش قیمتی نفت داشته باشیم. تاثیر این جهش قیمت را می‌توان در گروه‌های پالایشی و پتروشیمی دید.

رئیسی در نهایت می‌گوید: نرخ سود بین بانکی کاهش یافته و به سطح ۲۰٫۳۱ درصد رسید که این خبر تاثیر مثبت روی معاملات بورس دارد.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی