دست‌پخت «خداداد» برای نوروز

علی غفاری درباره ساخت این مجموعه و ویژگی‌های قصه صحبت کرده است.

گاهی در آثار نمایشی شاهد هستیم که زندگی شخصیت‌های قصه دور از افراد جامعه است. این در حالی است که مردم در جامعه امروز با مسائل و مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شما تا چه میزان سعی کرده‌اید قصه‌ای باورپذیر را به تصویر بکشید؟
یکی از مباحث اصلی که در سکانس‌های مختلف سریال خداداد به آن پرداخته‌ایم، موضوع معیشت است که بینندگان در قالب این سریال شاهد خواهند بود. همچنین نشان می‌دهیم شخصیت‌های قصه با وجود مسائل معیشتی همچنان شریف زندگی می‌کنند. ما در سریال خداداد به موضوعات روز پرداخته‌ایم و گاهی با زبان شیرین و گاهی در قالب طنز تلخ به تصویر کشیده‌ایم. در مجموع داستان سریال خارج از جامعه کنونی امروز نیست. سعی کرده‌ایم قصه برای مردم باورپذیر بوده و دور از فانتزی باشد و به نوعی خانواده‌ها خودشان را در سریال ببینند.

نکته قابل‌تامل این است که قهرمان قصه شما خداداد یک مرد میانسال است. درحالی‌که معمولا در قصه‌های امروز این موضوع صدق پیدا نمی‌کند و قهرمانان، افراد میانسال نیستند.
به نظرم مدت‌هاست ما در تلویزیون و سینما از خانواده غافل شده‌ایم. قهرمان قصه، پدر یک خانواده است. خداداد سعی می‌کند کانون گرم خانواده را حفظ کند. او صاحب دو دختر و دو نوه است و گرفتاری‌های خودش را هم در زندگی دارد. خداداد در ایام نوروز درگیر مشکلاتی می‌شود و سعی می‌کند گره زندگی‌اش را باز کند.

چطور به انتخاب رضا ناجی برای نقش خداداد رسیدید؟ او چه ویژگی‌هایی در کار دارد؟
فیلمنامه می‌گوید برای شخصیت‌های قصه سراغ چه بازیگرانی برویم. خداداد قصه ما یک فرد نجیب، شریف و ساده‌زیست است. او پیچیده یا عجیب‌وغریب نیست. یک انسان ایرانی است که تلاش می‌کند خانواده‌اش در آرامش باشد. از سوی دیگر او با مشکلاتش دست‌وپنجه نرم می‌کند. نمونه چنین شخصیت‌هایی را در زندگی واقعی‌مان بارها دیده‌ایم. هرچه فکر کردم، دیدم رضا ناجی به‌دلیل بیان شیرین و لحنی که دارد می‌تواند این نقش را به‌خوبی بازی کند. بینندگان در ایام نوروز می‌توانند شاهد این سریال ۱۳قسمتی باشند.

تصویربرداری سریال تا چه زمانی طول می‌کشد؟
فکر می‌کنم تا دهم یا یازدهم فروردین درگیر باشیم. همه فشرده کار می‌کنیم تا به‌موقع یک کار مخاطب‌پسند را روانه آنتن کنیم.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی