طرح ملی نماد ۲۰ هزار مدرسه را تحت پوشش دارد

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از  وزارت آموزش و پرورش، «طرح نماد»، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا می‌شود.

در این گزارش آمده است، امسال، «طرح نماد» برای ششمین سال برگزار شد و در سال گذشته حدود ۶هزار و ۵۸۷مدرسه با یک میلیون دانش آموز زیر پوشش این طرح بودند. امسال نیز تعداد ۱۷۰منطقه آموزشی با ۵میلیون دانش آموز و ۲۰هزار مدرسه زیر پوشش طرح نماد قرار دارد.

در حال حاضر ۱۲هزار و ۹۰۰مشاور، در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. همچنین  به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در هفته انجام می شود، به عبارتی به ازای هر ۳۵۰دانش‌آموز یک نیروی مشاور وجود دارد که برای اجرای همین نظام جامع راهنمایی و مشاوره به ۳۰هزار مشاور نیاز است.

 برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور خط ملی ۱۵۷۰ راه اندازی شده که به دانش آموزان خدمات مشاوره ای، ارائه می‌کند.

طرح ملی نماد، نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان سراسر کشور، دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در استان ها است که امروز و فردا در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی