دلار کانال عوض کرد/ واکنش بازار ارز به آخرین دور مذاکرات

هفته سوم بهمن‌ماه برای بازار ارز، هفته پر نوسانی بود. درحالی که در آخرین روز معاملاتی هفته دوم بهمن‌ماه، دلار در محدوده ۲۷هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شد اما روز شنبه، با انتشار اخباری مربوط به احتمال لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای توسط آمریکا، دلار آزاد ناگهان معاملات را از کف کانال ۲۷هزارتومان آغاز کرد و تا پایان روز به میانه کانال ۲۶هزارتومان رسید.

هر چند اخبار توافق موقت ایران و آمریکا تکذیب شد و خبری از لغو تحریم‌ها هم نبود، اما از آنجایی که معامله‌گران در بازار ارز به دستیابی ایران و غرب به یک توافق خوشبین بودند و این اخبار را مقدمه‌ اخبار مثبت دیگری قلمداد می‌کردند دلار در میانه کانال ۲۶هزارتومان باقی ماند اما در معاملات فردایی همان روز، با ۵۰۰تومان افزایش به ۲۷هزارتومان رسید.

روز یکشنبه و دوشنبه دلار در این محدوده باقی ماند، اما روز سه شنبه با شروع دور جدید مذاکرات که به عقیده بسیاری آخرین دور مذاکرات است و حصول توافق تا پایان سال، دلار با ۶۰۰تومان کاهش به ۲۶هزار و ۴۰۰تومان رسید و تا پایان هفته نیز دلار آزاد در این محدوده قیمتی باقی ماند. به این ترتیب دلار آزاد در هفته‌ای که گذشت، بازدهی منفی ۴.۱۵درصدی را ثبت کرد.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی