دعوا در رینگ خودی!

مهری رنجبر؛11 آبان ماه بود که همه رسانه ها، خبر تاریخ سازی  دانیال شه بخش بوکسور ملی پوش 60 کیلو را با مدال برنز جهانی اش تیتر یک کردند. یک ماه بعد کم کم شائبه هایی درباره این مدال شنیده شد. حتی 18 بهمن ماه احسان روزبهانی در مصاحبه با  فارس خیلی گذرا از این قضیه صحبت کرد:«  آقایان نمی‌خواستند  من را به مسابقات جهانی ببرند که یک وقت مزاحم کارهای‌شان نباشم. مدارکی هم اخیراً رو شده که مدال را خریداری کرده‌اند؛ البته من کاری به دانیال شه‌بخش ندارم، چون او از دوستان من است و زمانی که آمد هم اعلام کردم تنها کسی که می‌تواند مدال بگیرد دانیال است.»

این قضیه با برگزاری انتخابات این فدراسیون مسکوت ماند، اما بعد از انتخاب که دوباره حسین ثوری برای چهارسال رییس شد این ماجرا اوج گرفت. آن هم با پست ها و استوری های  افشاگرانه فرشید رستمی مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی علیه حسین ثوری و علیرضا استکی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی بوکس.او البته برای اثبات ادعاهایش فایل های صوتی و چت ها را هم در استوری اینستاگرامش منتشر کرده است. مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی بوکس  افشاگری را از جدول  ساده شه بخش در قهرمانی جهان صربستان شروع کرده تا  رایزنی صوتی و چتی  منتسب به مسئولان فدراسیون و کادر فنی درباره خرید ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری جدول، جعل ستاره های مربیان، دعوتنامه و کارهایی که باعث شده تا بوکس ایران با حاشیه های زیادی روبرو شود.البته همه این ها ادعاهای رستمی است که حسین ثوری رییس فدراسیون آنها را به شدت رد کرده و درباره اش گفته است:«ما همانطور که در بیانیه فدراسیون اعلام‌ کردیم، پیگیرهای مان را طبق مستندات قانونی انجام می دهیم. متاسفانه شایعه ها نشان از ضعف آنهایی است که نمی‌توانند موفقیت بوکس را ببینند و دست به کارهای ناشایست می‌زنند، اما ما  روی هدف تمرکز کرده ایم.خدا می داند این  ادعاها صحت ندارد. آنها  اصلایی جایی در بوکس ایران ندارند و دلشان به حال مملکت نمی‌سوزد که چنین رفتارهای می‌کنند.مبلغ 20 هزار دلاری که می‌گویند را طبق قوانین فدراسیون جهانی به مسئولان برگزاری مسابقات دادیم  تا به صورت قانونی به داوری مبارزه میثم قشلاقی با حریف بلاروس اعتراض  کنیم که این کار به هیچ عنوان غیر قانونی نیست.»

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس هم حرفهای رئیس فدراسیون را تایید می کند:« این حرفها کذب محض است. رستمی کارهای خلاف زیادی انجام داده و صداها را مقطع از این طرف و آن طرف جمع  و منتشر کرده و قرار است من سندها را به دادگاه ببرم تا از او شکایت کنم. کارهایی که او  می کند خیانت به کشور است.»

با همه این شرایط اما چند روز پیش بود که روابط عمومی فدراسیون بوکس با انتشار خبری هرگونه خبر عضویت رستمی در آیبا را رد کرد. نامه ای که”ایستوان کواکس” دبیر کل اتحادیه بین‌المللی بوکس جهان  در جواب استعلام فدراسیون ایران،حضور فرشید رستمی را در آیبا تایید نکرده بود اما فرشید رستمی باز هم حرف خودش را می زند و می گوید:«منتظر باشید در چند روز آینده جواب شکایتم از فدراسیون ایران را در اینستا می گذارم.» او حتی در استوری اش نوشته:«اون کسی که از آیبا صبح به شما ایمیل می زنه و شما بابتش خوشحال می شید قبلش با من هماهنگ میشه.اگر قرار بر این باشه فدراسیون شما بدونه من کارم در آیبا جمع کردن تخلفات تیم هاست، بعداز  این نمی تونم با هیچ تیم دیگه ای کار کنم و بلایی که سر شما آوردم  رو سر فدراسیون های مختلف دیگه بیارم. شما فقط بشینید و روزها را بشمرید تا رسیدن نامه به وزارت ورزش ایران.»

دعوا در رینگ خودی!

بیشتر بخوانید:

اما فرشید رستمی که ادعا می کند مدارک زیادی از تخلفات فدراسیون ایران دارد بر این عقیده است که از تهدید استکی بابت شکایت نمی ترسد و این طور جواب او را می دهد:« علیرضا استکی است دیگر و به هرحال باید حرفهایی بزند. من I.D کارت هایم،دعوتنامه  فدراسیون جهانی، بازیهای آسیای، کشورهای اسلامی را  استوری کردم. مگر می شود کسی که عضو فدراسیون جهانی نباشد در همه رقابتهای مهم مهمان V.I.P آیبا باشد؟ قطعا کسی که از ورزش سر در می آورد این ها را می فهمد. فقط سه رئیس فدراسیون کوبا، قزاقستان و ازبکستان می توانند در جایگاه ویژه  برای قهرمانی جهان و المپیک کنار ما بنشینند. حالا علیرضا استکی نمی داند. او در صربستان می خواست با من حرف بزند که محافظ‌ها اجازه ندادند و من گفتم با من کار دارد و توانست به جایگاه بیاید. او باید چنین حرفهایی بزند. چرا که شرایط سختی دارد و حتما این شبها نخوابیده است. ثوری و استکی را درک می کنم که این چند شب چقدر عذاب کشیده اند و همه مسائل را انکار کنند و صورت مساله را پاک کنند.»

او هم مثل علیرضا استکی حرف شکایت به دو مرجع را پیش می کشد و ادامه می دهد:«من اولین کاری که می کنم از دفتر حقوقی و رسیدگی به تخلفات فدراسیون جهانی اقدام کرده ام و تا یک ماه آینده نامه ای از فدراسیون جهانی درباره عدم تایید ریاست حسین ثوری به  وزارت ورزش ایران می رود و تنها راه برکناری او است . وزارت طی مهلتی که فدراسین جهانی می دهد باید ثوری را عوض کند . کار من جمع آوری مدارک درباره تخلفات فدراسیون ها و دادن آنها به فدراسیون جهانی است و من هم مدارک را 6 ماه جمع کرده ام تا ثوری را از فدراسیون بوکس ایران بیرون کنم. من بعداز آن کارم تمام نشده و  به ایران می آیم تا در ایران علیه ثوری و استکی شکایت کنم . چرا که آنها  از اسم جمهوری اسلامی ایران و سمتشان استفاده کرده اند و آبروی فدراسیون بوکس و ایران را برده اند که باید به ارگانهای دولتی جوابگو باشند. من می خواهم به وزارت اطلاعات از او شکایت کنم.من اجازه نمی دهم آرمانهای کشورم این طوری زیر سئوال برود. آنها باید جواب بدهند چرا باعث شدند تا این جو علیه ایران به راه بیفتد. من حتی برای این هدف فعلا کارم را تعطیل کرده ام تا تکلیف آنها روشن شود و بعد بروم سراغ کارم.»

او مدعی است برخلاف دوره ریاست احمد ناطق نوری که همه دنیا احترام خاصی برای بوکس ایران قائل بودند، رفتار رئیس فدراسیون این چهارسال احترام دنیا به ایران را کمرنگ کرده:«بوکس ایران با حاج ناطق جان گرفت، اگر سن او بالا نمی رفت با اعتباری که داشت و شناخت همه روسای فدراسیونهای کشورها، وضعیت فرق می کرد اما حالا هیچ جا فدراسیون ایران را قبول ندارند.»

با خط و نشانی که فرشید رستمی برای حسین ثوری کشیده باید صبر کرد و دید روزهای آخر سال چه اتفاقی می افتد؟آیا او و ادعاهایی که کرده به واقعیت نزدیک می شوند یا اینکه رییس فدراسیون بوکس با رد همه این ادعاها به فعالیت خودش ادامه می دهد؟

254 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی