خبر جدید بانک مرکزی به بازار دلار/ ریزش نرخ دلار و سکه

قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ بر خلاف عصر روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد.  نرخ دلار در بازار امروز تقریبا ۷۰ تومان از روز گذشته پایین تر بود و با ۲۶ هزار و ۴۸۰ تومان معامله شد. این اسکناس آمریکایی در ساعات پایانی معاملات نقدی امروز بر روی ۲۶ هزار و ۴۴۰ تومان ایستاد. این قیمت نسبت به روز گذشته کاهش ۱۱۰ تومانی را نشان می دهد.  

روند قیمت دلار در بازار  متشکل ارزی هم امروز افزایشی بود.  نرخ دلار در این بازار امروز با ۲۴ هزار و ۹۸۲ تومان  روانه بازار شد و در انتهای روز وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد.  نرخ دلار متشکل امروز ۲۵ هزار و ۶۰ تومان بود که نسبت به دیروز ۴۶۱ تومان بالا رفته بود.  

قیمت خرید دلار در صرافی ملی امروز ۲۱  بهمن با ۲۴ هزار و ۹۳۵ تومان  و قیمت فروش دلار با ۲۵ هزار و ۱۸۵ تومان معامله شد. همچنین بر اساس نرخ اعلامی صرافی ملی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۴۱۱ تومان بود و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۶۹۶ تومان می باشد.  

نوسان اندک نرخ حواله درهم  

قیمت درهم در بازار امروز برخلاف  قیمت دلار نوسان اندکی را ثبت کرد.  نرخ حواله درهم در بازار امروز با ۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز ۲۰ تومان افت کرده بود.   با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۶ هزارو ۴۰۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

 سکه دوباره ریزش کرد

قیمت اونس طلا شب گذشته جهش کرد و بالای مرز ۱۸۳۰ دلار قرار گرفت. این فلز گران بهای جهانی امروز با ۱۸۳۲ دلار معامله شد. قیمت طلا در بازار داخلی ایران  برخلاف مسیر بازار جهانی پیش رفت.  قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش بر روی ۱ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان  قرار داشت که نسبت به  روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ تومان پایین رفته بود.  

بازار سکه هم امروز مانند روز قبل شاهد ریزش ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه بود.  قیمت سکه در بازار امروز با ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۴۴۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز  ۳.۳ درصد بود.

خبر جدید بانک مرکزی به بازار دلار 

در بازار ارز تهران امروز  در کنار  اخبار مذاکرات برجام یک خبر اقتصادی از سوی بانک مرکزی مورد توجه معامله گران دلار  قرار گرفت.   مدیر روابط عمومی بانک مرکزی  گفت : با ‌ آزادی ارزهای بلوکه‌شده ایران در کنار تامین ارزهای بیشتر، به‌زودی شرایط خوبی برای کشور رقم می‌خورد. با تدابیر ‌بانک مرکزی، شتاب ‌تامین ارز در پنج ماه گذشته سرعت گرفت. این شاخص مهم الان در مدار ۴۹ میلیارد ‌دلار قرار دارد. تامین ارز سال ۹۹حدود ۳۷ میلیارد دلار بود؛ وضعیت عرضه ارز در بازار اسکناس‌وحواله هم در شرایط مناسب قرار گرفته و ‌تبادلات بانکی با کشورهای همکار هم همین طور است.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی