نمایشگاه و پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان ایران در هند برپا شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، این پایگاه صادراتی در بخش صنعتی ایالت اودیشا با همکاری انجمن تولیدکنندگان صنایع کوچک اودیشا (OASME) فضای نمایشگاهی را برای محصولات دارای پتانسیل صادراتی در نظر گرفته و این فضا امکان ایجاد ارتباط با صنایع کوچک هند را تسهیل کرده است.

برنامه‌ریزی‌هایی به منظور همکاری مشترک با بخش دولتی هند و به ویژه سازمان NSIC (سازمان ملی صنایع کوچک هند، وابسته به وزارت صنایع کوچک و متوسط هند) صورت گرفته تا روند حضور موفقیت‌آمیز و تعاملات اقتصادی شرکت‌های ایرانی در این کشور تسریع و تسهیل شود.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این مرکز با توجه به ظرفیت‌های مالی موجود و توانمندی فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با هدف گسترش و توسعه بازار محصولات ایرانی در هند راه‌اندازی شده است. در این مرکز، خدماتی شامل نمایش محصولات شرکت‌ها به مدت یک سال در نمایشگاه دائمی، بازاریابی و بازارسازی محصولات در کشور هندوستان، رصد بازار و آنالیز قیمت اولیه محصولات مشابه و مشاوره قیمت‌گذاری، برگزاری نشست‌ها و مذاکرات تجاری با شرکت‌های هندی، مشاوره اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای محصولات در این کشور، اختصاص نیروی بازاریاب متخصص بومی مشترک و اختصاصی، تسهیل نقل و انتقال ارز، مشاوره حمل کالا و محصولات به کشور هدف برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

بازار بیش از ۱.۳ میلیارد نفری هند فرصتی بی‌بدیل برای معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار داده است و تاکنون با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰ شرکت دانش‌بنیان برای دریافت خدمات از این پایگاه صادراتی درخواست خود را ارائه کرده اند.

بر اساس این گزارش، درحال حاضر حجم تبادلات دو کشور ایران و هند در سال ۲۰۲۰ در حدود ۲.۱ میلیارد دلار است که صادرات محصولات ایرانی به هند در حدود ۳۳۰ میلیون دلار را شامل می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی