سیگنال آمریکا به بازار ارز ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمریکا روز جمعه گذشته در میانه مذاکرات هسته‌ای وین، برخی تحریم های ایران را لغو کرد. این اقدام دولت بایدن، تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا برای لغو آنها را تغییر داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های آمریکا و بازگشت این کشور به برجام وارد مرحله حساسی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره اعلام کرد: معافیت از این فعالیت‌ها به تکمیل توافق برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام کمک می‌کند و زمینه را برای بازگشت ایران را نیز به اجرای تعهداتش در برجام فراهم می‌سازد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه و آگاه از معافیت‌های تحریمی، چنین اظهار کرد که این اقدام «در راستای منافع ملی حیاتی آمریکا و همچنین به نفع منطقه و جهان» اتخاذ شده است.

در این میان، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات برجام گفته آن‌چه در وین می‌گذرد، فقط روی یک موضوع متمرکز است و آن برنامه هسته‌ای ایران است. چیزی که در وین روی آن متمرکز هستیم، بازگشت به توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و دائمی روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند و با راستی‌آزمایی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند.

همچنین رو خانا، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت کالیفورنیا در توئیتی مدعی شد که به زودی خبرهای شگفت‌آوری از توافق شنیده می‌شود. وی عنوان کرد که پیشرفت خارق العاده‌ای در جریان مذاکرات برای احیای توافق برجام رخ داده است.

سیگنال آمریکا به بازار ارز ایران/ منتظر سقوط قیمت دلار باشیم؟

ریزش دلار تا کانال ۲۵ هزار تومان 

سعید مسگری، کارشناس اقتصادی معتقد است که لغو این تحریم‌ها خیلی روی بازار ارز تاثیر ندارد و بیشتر در بحث فعالیت‌های هسته‌ای است. تحریم‌هایی روی بازار ارز اثر دارد که در خصوص مبادلات ارزی یا آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده باشد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌افزاید: اگر برجام احیا شود، آن زمان می‌توان به کاهش نرخ دلار امید داشت؛ البته نه کاهش سنگین. به نظر من در نهایت تا کانال ۲۵ هزار تومان نرخ دلار می‌آید.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: اثر احیای برجام تا حدی در یک سال گذشته پیش‌خور شده است و دولت هم خیلی مایل نیست که بیشتر از این کاهش پیدا کند.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی